فرماندار نمین: ۴۹ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت در نمین افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان نمین گفت: همزمان با هفته دولت ۴۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و صنعتی در شهرستان نمین به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار نمین: ۴۹ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت در نمین افتتاح می‌شود

 


فرماندار شهرستان نمین گفت: همزمان با هفته دولت ۴۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و صنعتی در شهرستان نمین به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش مهر، طیب امینی در حاشیه اهدای جوایز مسابقات والیبال روستایی در گرده نمین اظهار کرد: این پروژه‌های عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل ۱۵ پروژه عمرانی و ۳۴ پروژه اقتصادی است.
وی تصریح کرد: بعد از مرکز استان، نمین دومین شهرستان استان اردبیل است که بیشترین طرح‌های اقتصادی افتتاحی را در استان اردبیل خواهد داشت.فرماندار نمین از افتتاح کارخانه آرتاسبز نمین در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: این واحد تولیدی که در زمینه تولید شیشه و کریستال فعال است با اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.
امینی افزود: در مجموع طرح‌های اقتصادی و تولیدی افتتاحی در هفته دولت فرصت اشتغال ۶۰۰ نفر را فراهم می‌آورد که شامل ۳۴ طرح اقتصادی است.
وی به مصوبات سفر رئیس جمهور در شهرستان نمین اشاره کرد و ادامه داد: برای تأمین آب شرب نمین و عنبران ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که ۵۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس جمهور برای بزرگراه نمین به آستارا و تقاطع ورودی نمین منابع اعتباری پیش‌بینی شده که تا آخر شهریورماه این پروژه‌ها آماده افتتاح خواهد شد.
 تونل دوم حیران تا آخر مهرماه زیر بار ترافیک می‌رود
فرماندار نمین در مورد آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی نمین اضافه کرد: ۱۳ سال پیش اجرای منطقه ویژه اقتصادی نمین مصوب شده و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به توسعه و تحول این منطقه شده است.
امینی بیان کرد: با واگذاری این منطقه به مدیریت جدید تلاش بر این است تا ساختمان اداری منطقه ویژه اقتصادی نمین تا یک ماه آینده تکمیل و افتتاح شود.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: راه دسترسی منطقه ویژه اقتصادی نمین به همت بنیاد مسکن در حال آماده‌سازی است که لایه اول آسفالت‌ریزی آن انجام شده است.
امینی تصریح کرد: لایه دوم آسفالت‌ریزی این مسیر با ۲و ۵ میلیارد تومان انجام می‌شود تا شاهد افتتاح راه دسترسی مناسب به منطقه آزاد باشیم.
وی گفت: همزمان با هفته دولت در این منطقه کارخانه آرتاسبز با اشتغال ۲۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.
امینی افزود: ۱۰ واحد صنعتی مجوز فعالیت و راه‌اندازی در منطقه ویژه اقتصادی گرفته‌اند تا پروژه‌های متعدد تولیدی را افتتاح کرده و در منطقه ویژه اقتصادی شاهد رونق بیشتر باشیم.
فرماندار نمین در پایان به بهسازی و نوسازی مدرسه روستای گرده نمین با همکاری یکی از گروه‌های صنعتی و تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: در یک اقدام خداپسندانه جوایز ورزشکاران حاضر در مسابقات والیبال روستایی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و با همت این گروه تولیدی صرف بهسازی و نوسازی این مدرسه روستایی شد و ما نیز اعتبار خوبی را در این حوزه اختصاص می‌دهیم.