برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور وزیر ارشاد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان، وحید گلیکانی فرماندار شهرستان، سعید ندیری رئیس شورای اسلامی شهر، حسین چناقچی رئیس شورای شهرستان و سایر مسئولان شهرستان قدس در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان قدس با حضور وزیر ارشاد

 

 


شهرستان قدس- مژگان علیقارداشی
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان، وحید گلیکانی فرماندار شهرستان، سعید ندیری رئیس شورای اسلامی شهر، حسین چناقچی رئیس شورای شهرستان و سایر مسئولان شهرستان قدس در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد.
وزیر فرهنگ در ابتدای با حضور در گلزار شهدای شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام و سپس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس شرکت کرد.
وحید گلیکانی فرماندار قدس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس اظهار کرد: شهرستان قدس در عرصه های مختلف پای نظام اسلامی ایستاده‌اند.
وی گفت: شهرستان قدس به اندازه یک جدول با پایتخت فاصله و در آن تنوع قومیت و فرهنگ وجود دارد و سطح انتظارات بالا و به حقی مردم داشته اما ساختارهای آن در حوزه درمان و آموزش و پرورش به کندی پیش می‌رود.
فرماندار شهرستان قدس با اشاره به کمبود کتابخانه در شهرستان بیان کرد: در کل شهرستان با جمعیت بالایی که دارد فقط 3 کتابخانه داریم و با توجه به تعداد افراد تحصیل کرده شهرستان و همچنین تعداد رتبه‌های خوب کنکور که وجود دارد نیازمند تعداد بیشتری هستیم.
گلیکانی افزود: پشتیبانی از پتانسیل‌های شهرستان و حمایت از نویسندگان و هنرمندان در نمادسازی اثرگذار بوده و محله‌های اسلامی در حوزه‌های فرهنگی فعالیت‌های مختلفی در ستادهای تعریف شده انجام می‌دهد وزیر ارشاد با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب گفت: رئیس جمهور و دولت سرباز رهبری‌اند و ما طبق تأکید رهبری بر حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب و مجموعه‌های مردمی اهتمام داریم و "نهضت بازگشت به مساجد" از رویکردهای اصلی ما است.
در ادامه این جلسه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :زمان کارهای جزیره‌ای در کشور به پایان رسیده است و شخص رییس جمهور مکتبی به عنوان سردمدار دولت انقلابی و مردمی، افتخارش سربازی رهبر معظم انقلاب است و تمامی نهادها و دستگاه با همدلی در تلاش برای خدمتگزای به کشور خود هستند و در این مسیر همه خدمتگزاران، مقام معظم رهبری را فرمانده اصلی خود می‌دانند تا همزمان با آغاز 40 سالگی دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد کاهش فاصله های میان نهادها و بخش‌های مختلف کشور باشیم.
دکتر اسماعیلی در واکنش به تشکیل جلسه شورای عمومی شهر قدس در مصلای این شهر نیز گفته است: جای خوشحالی دارد که مصلای شهر قدس به عنوان محل اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع محل اصلی اینگونه فعالیت‏ها و اجتماعات نیز اماکن دینی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به رویکرد وزارت فرهنگ مبنی حمایت از تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرده، افزوده است: دولت مردمی سال گذشته بیشترین حمایت ممکن را از مجموعه‌های مردمی داشته که این مسأله در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه است؛ از سوی دیگر مقام معظم رهبری، در نخستین دیدارها با اعضای هیات دولت مردمی بر حمایت از جبهه فرهنگی تاکید فراوان داشته‌اند و وزارت فرهنگ در دوره جدید نیز اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد.