اوکراین: حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما ۱ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

«جرمن گالوشچنکو»، وزیر انرژی اوکراین گفت:«حملات اخیر پهپادها و موشک‌های روسیه به سیستم انرژی اوکراین بیش از یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.»به گزارش خبرگزاری «رویترز»، از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه تقریبا روزانه به ایستگاه‌های انرژی حرارتی و برق آبی اوکراین حمله می‌کنند که به خاموشی در بسیاری از مناطق منجر شده است.

«جرمن گالوشچنکو»، وزیر انرژی اوکراین گفت:«حملات اخیر پهپادها و موشک‌های روسیه به سیستم انرژی اوکراین بیش از یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.»به گزارش خبرگزاری «رویترز»، از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه تقریبا روزانه به ایستگاه‌های انرژی حرارتی و برق آبی اوکراین حمله می‌کنند که به خاموشی در بسیاری از مناطق منجر شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ وزیر انرژی اوکراین اظهار داشت:«امروز ما در مورد میزان زیان بیش از یک میلیارد دلار صحبت می‌کنیم. حملات همچنان ادامه دارد و بدیهی است که تلفات افزایش خواهد یافت.»گالوشچنکو گفت که آسیب اصلی به تاسیسات حرارتی، آبی و همچنین سامانه‌های انتقال نیرو وارد شده است.«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  گفته است که روسیه در ماه آوریل بیش از ۳۰۰  موشک و ۳۲۰۰ بمب به داخل این کشور پرتاب کرده است.