ملاقات وکلای ایران و ویلموتس؛ تفاهم یا توافق؟

در حالی که پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران به روزهای تصمیم گیری نزدیک می شود، از زوریخ خبر می رسد


در حالی که پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران به روزهای تصمیم گیری نزدیک می شود، از زوریخ خبر می رسد
لودویک دلشات وکیل سوئیسی فدراسیون فوتبال در این پرونده و وکیل سوئیسی مارک ویلموتس به واسطه میانجی گری شخصی به نام کلارسون که به یکی از آژانس های وکالت معتبر در سوئیس و صاحب نفوذ در
کمیته های حقوقی فیفا وصل است، با هم در رستوران دریایی میشلن استار زوریخ یک ضیافت شام مشترک داشتند.
اگرچه در دنیا ملاقات وکلا کاری غیر قانونی نیست و عرف است وقتی پرونده ای به روزهای پایانی صدور حکم نزدیک می شود بعضا وکلای دو طرف برای بررسی راه تفاهم مقابل یکدیگر می نشینند اما هنوز معلوم نیست ملاقات این دو وکیل به منظور تفاهم برای صلح میان ایران و ویلموتس بوده یا پشت پرده داستانی در جریان است؟
ویلموتس ادعای آسیب دیدن برندش به دلیل همکاری نافرجام با فدراسیون فوتبال ایران را مطرح کرده و خواهان غرامت 6 میلیون یورویی است و در نقطه مقابل فدراسیون فوتبال ما هم ادعا کرده ویلموتس باید مبلغی که اضافه دریافت کرده را برگرداند اما در تهران شایعه شده این آمادگی وجود دارد فدراسیون فوتبال قید مطالبه پول داده شده به ویلموتس را بزند و در ازایش مرد بلژیکی هم پیگیر شکایت 6 میلیون یورویی اش نباشد. نمایندگان ایران در ترکیه مبلغ 2 میلیون یورو به ویلموتس پرداختند در حالی که او آن زمان به اندازه یک و نیم میلیون یورو طلب داشت و فدراسیون به هوای ادامه همکاری و برای منصرف کردن او از تصمیم قبلی اش مبنی فسخ یک طرفه قرارداد این پول را به او داد و حالا در تهران، منابع آگاه می گویند فدراسیون اعلام کرده حاضر است در ازای انصراف ویلموتس از پیگیری پرونده، قید پس گرفتن پول اضافه را بزند.
البته وقتی دفعه قبل ایران به ویلموتس پیشنهاد سازش داد، همسرش که به نوعی مدیر حقوقی مربی بلژیکی هم محسوب می شود، ادعا کرد آنها با یک لایحه 44 صفحه ای حتما دادگاه را می برند و نیازی به توافق ندارند اما فدراسیون دوباره تلاش کرد راهی برای تفاهم با مارک ویلموتس پیدا کند. در قرارداد ویلموتس آمده بابت فسخ باید دستمزد سه ماه به سرمربی تیم ملی داده شود و فدراسیون مدعی است همان پانصد هزار یورو اضافی که نزد بانک ترک در استانبول مانده معادل سه ماه دستمزد مارک ویلموتس است ولی مرد بلژیکی به این مبالغ راضی نیست.حالا باید دید این شام مشترک وکلا در زوریخ، چه هدفی را دنبال می کرد؟ دو وکیل هموطن با چه رویکردی مقابل هم نشستند؟ امیدواریم شام مشترک لودویک دلشات و وکیل مارک ویلموتس در راستای تفاهم باشد اما قابل کتمان نیست این نگرانی هنوز در ایران وجود دارد در زوریخ، پشت پرده اتفاقاتی رقم بخورد که منجر به شکست ایران در پرونده مارک ویلموتس شود.