وزیر اقتصاد دولت در بودجه ۱۴۰۱ مکلف به ساماندهی ارز ترجیحی شد

وزیر اقتصاد دولت در بودجه ۱۴۰۱ مکلف به ساماندهی ارز ترجیحی شد



وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:دولت به جهت اهمیت حوزه تأمین نان برنامه‌ای را متفاوت از سایر کالاها به ستاد اقتصادی دولت ارائه کرد که به موجب آن طرح هوشمندسازی نظام تامین نان به تفکیک کدملی، مناطق جغرافیایی، گروه‌ها و اقشار حمایتی در دستورکار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در توضیح اصلاح ارز ترجیحی در اقلام اساسی از جمله آرد و گندم گفت: پیرو مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ که دولت را مکلف به ساماندهی ارز ترجیحی شده و حکم مشابه این مصوبه طی سال گذشته، دولت تلاش کرده تا زمینه های اجرای این حکم را در ستاد اقتصادی برنامه ریزی کند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: براین اساس مقرر شد بعد از ماه مبارک رمضان مقدمات حکم اجرایی ستاد اقتصادی دولت اجرایی شود، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین کالاها در بحث کالاهای دریافت کننده ارز ترجیحی که برای امنیت غذایی و نظام اجتماعی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و به آن گره خورده است، نان بود.
خاندوزی تاکید کرد: افزایش قیمت ها بعد از ناآرامی هایی که در
حوزه اورآسیا به عنوان حوزه و منطقه تامین کننده یک سوم غلات جهان شکل گرفت، کشورهای منطقه ما از ناحیه تامین کالاهای اساسی و غلات مورد نیاز و هم از جهات قیمت دچار نوساناتی شدند، براین  اساس سیاست‌هایی را در خصوص تعرفه اتخاذ کردند تا مجموعا به صرفه شدن خروج این دسته از کالاها از کشورشان نشود.