سخنگوی صنعت برق اعلام کرد؛ رشد چهار درصدی مصرف برق در کشور

سخنگوی صنعت برق از رشد چهار درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۳ فروردین در کشور خبر داد.



سخنگوی صنعت برق از رشد چهار درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۳ فروردین در کشور خبر داد.
به گزارش ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی از رشد چهار درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۳ فروردین در کشور خبر داد و با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شده است، گفت: بیشترین مصرف برق از ابتدای سال تا روز ۱۳ فروردین در استان‌های تهران، فارس و زنجان ثبت شده است. رشد مصرف برق در این ۳ استان بیش از ۱۰ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه افزایش مصرف برق در استان‌هایی که تردد بیشتری درآن‌ها انجام شده یا صنعتی هستند، رخ داده است، اظهار داشت: در استان‌های کرمانشاه، سمنان و سیستان و بلوچستان کمترین رشد مصرف برق ثبت شده است.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: با افزایش دمای هوا تا اواسط هفته، روند مصرف برق را نیز افزایش خواهد داد؛ البته هم‌اکنون برای تولید برق مشکلی وجود ندارد، اما بازهم مشترکین باید در میزان و شیوه‌های مصرف برق دقت داشته باشند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه با کاهش دمای هوا در اواسط هفته آینده روند مصرف کاهشی خواهد شد، تصریح کرد: برای هفته آینده زمان اوج مصرف باید به ۴۲ هزار مگاوات در شب برسد البته میزان مصرف برق با بازگشایی مدارس و بازگشت ساعات کاری به پیش از شروع کرونا در روز نیز افزایش می‌یابد.