ثبت نام بیش از ۶۸ هزار متقاضی گلستانی در سامانه ثمن

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان:

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت:تاکنون ۶۸۸۱۱ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان موفق به ثبت نام شده اند که ۳۲۹۵۵ تن از آنها مجاز شناخته شده اند.

ثبت نام بیش از ۶۸ هزار متقاضی گلستانی در سامانه ثمن

 


گرگان-قهرمان
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت:تاکنون 68811  متقاضی در  طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان موفق به ثبت نام شده اند که  32955 تن از آنها مجاز شناخته  شده اند.
محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی اظهار داشت:طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‏ها و برنامه‏های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف اجرایی می‏شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نامی‏ها در استان گلستان از مرز  88 هزار نفر گذشته است، افزود:از این تعداد 68811 متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا فاز شش بوده اند که از این میزان ثبت نامی
51320 متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار و 17491 متقاضی مجرد می‏باشد. وی در خصوص جزئیات آمار  ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تاکنون در شهر گرگان 21197  ، در شهر گنبد
 8979  ، در شهر مینودشت
 5558  ، در شهر آزادشهر 4041   نفر و در شهر علی آباد کتول 3438 نفر تا پایان روز 7 فروردین سال‏جاری در سامانه نام نویسی کرده اند محبوبی گفت:تاکنون تعداد 32955  متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات  دولتی(فرم ج)، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند که این تعداد حدود 50 درصد متقاضیان بوده و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، در ادامه  پایش تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می‏کند.
محبوبی ادامه داد:تمام متقاضیان و واجدان شرایط تا پایان خرداد سال 1401 تعیین تکلیف می‏شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص آخرین اقدامات در اراضی
48 هکتاری گرگان توضیح داد:این سایت با کارگزاری بنیاد مسکن و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)در حال آماده سازی برای عملیات ساختمانی با ظرفیت تقریبی 8200 واحد می‏باشد.
محبوبی بر لزوم افتتاح حساب و واریز وجه متقاضیان تایید نهایی شده تاکید کرد و گفت: تا پایان 7 فروردین 1401، 180 نفر از متقاضیان واریز وجه نموده اند.
وی ادامه داد:مهم این است که متقاضی موثر وجود داشته باشد و صرف ثبت نام کافی نبوده و لازم است متقاضیان حداقل ۴۰ میلیون تومان  اولیه را واریز نمایند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: در مسکن شهری و روستایی 26 هزار واحد آمادگی احداث وجود دارد که ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی،  پنج هزار واحد ثبت نام خود مالکی و 10 هزار مسکن شهری بوده که تامین زمین شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان با بیان اینکه تمام دفاتر پیشخوان دولت پاسخگوی مراجعین و متقاضیان مسکن خواهند بود، خاطرنشان ساخت:از تمامی متقاضیان ثبت نام کرده درخواست می‏شود تکمیل مدارک خود را صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان انجام و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن کسب نمایند.