انشعاب ایستگاه دوم CGS شهرستان‌های سیروان و چرداول با موفقیت اجرا شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام:

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از اجرای ایستگاه تقلیل فشار دوم (CGS) در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اخذ انشعاب و نصب شیر گاز ۸ اینچ برای ایستگاه دوم گاز ورودی در شهرستان‌های سیروان و چرداول به صورت هات تپ با موفقیت اجرا شد.



ایلام -سلیمانی
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از اجرای ایستگاه تقلیل فشار دوم (CGS) در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اخذ انشعاب و نصب شیر گاز  ۸ اینچ برای ایستگاه دوم گاز ورودی در شهرستان‌های سیروان و چرداول به صورت هات تپ با موفقیت اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس‌اللهی افزود: اجرای این طرح با هدف پایداری گاز، ارتقای کیفیت فشار گاز مشترکین دو شهرستان، اجرای پدافند غیر عامل در منبع تاُمین گاز، کنترل خوردگی لوله‌ها و تجهیزات ایستگاههای شهرستان‌های سیروان و چرداول و صنایع مسیر انجام شده است.
وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح قبلا از شرکت ملّی گاز ایران مجوز ایستگاه دوم  اخذ شده ‌است و در راستای اجرای ایستگاه دوم، نیاز
 به عملیات انشعاب گیری و نصب شیر می‏باشد.
وی ادامه داد: این عملیات پیچیده و حساس با حضور تیم‌هایی از عملیات منطقه ۳ شرکت انتقال گاز (تهران)، منطقه ۷ عملیات شرکت انتقال گاز (همدان)، واحدهای مهندسی و بهره برداری شرکت گاز استان ایلام، اداره گاز شهرستان چرداول، واحد بهره‌برداری خط لوله B.O.T و شرکت فنی مهندسی آرمان‌نمای‌مکانیک (پیمانکار مجری) و واحدهای اتش‌نشانی سرابله با موفقیت به پایان رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: شهرستانهای سیروان و چرداول دارای ۵ شهر و ۱۴۳ روستا و ۲۶۳ واحد صنعتی مختلف از جمله   سیمان و فولاد می‌باشد که خوشبختانه در این انشعاب گیری، با مدیریت خوب و استراتژیک تیم‌های عملیاتی به هیچ عنوان گاز در این مناطق قطع نشده است و انشعاب‌گیری به روش‏هات تپ (گرم) از خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی انجام شد.
شمس اللهی خاطرنشان کرد:در راستای پایداری بیشتر و بالا بردن ضریب اطمینان گاز، این شرکت از ظرفیت وجود و عبور خط انتقال
 ۴۸ اینچ سراسری  از شهرستان چرداول برای اخذ مجوز انشعاب استفاده نموده است .
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: اجرای ایستگاه دوم تقلیل فشار در راستای پدافند غیر عامل و کمک به افزایش توان ایستگاه C.G.S تقلیل فشار اصلی چهارمله می‌باشد که به پایداری گاز و خدمات رسانی بهتر در شهرستان‌های مذکور، کمک شایانی می‏کند.
شمس ‌اللهی در پایان از تمامی همکاران درگیر در اجرای این انشعاب از جمله مناطق ۳ و ۷ شرکت انتقال گاز، پیمانکار مجری، فرماندار و
آتش نشانی شهرستان چرداول و همه همکاران واحدهای مختلف شرکت گاز استان ایلام قدردانی تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد احداث این ایستگاه منشاُ خدمات بیشتر به شهروندان سیروان و چرداول گردد.