مهارت آموزی و آموزش افراد ماهر متناسب با نیاز صنایع هرمزگان

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان: مهارت آموزی و آموزش افراد ماهر متناسب با نیاز صنایع هرمزگان



بندرعباس- شهین صادقی
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در دیدار مدیرعامل هلال احمر و هیأت همراه بر ضرورت آموزش و مهارت‏افزایی جوانان تحصیل کرده استان جهت رفع نیاز صنایع به افراد ماهر تاکید کرد.
مجتبی معین وزیری در این دیدار گفت: برای تحول اقتصادی و محرومیت زدایی و رفع معضل بیکاری نهایت سعی و تلاش ما استفاده حداکثری از همه ظرفیت استان مخصوصا دستگاههایی همچون هلال احمر است که خود می تواند به عنوان مدل و الگویی برای مهارت افزایی و آموزش تبدیل شود.
 وی مدرک گرایی را  بزرگترین آسیب دانست و افزود: متاسفانه جوانان استان با مدارک دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت به مشاغل رده پایین در صنایع هرمزگان راضی هستند که در این زمینه نیاز است فرهنگ سازی شود و فرهنگ اشتغال در هرمزگان باید تغییر کند تا ذائقه افراد جویای کار با مهارت افزایی و آموزش به سمت و سوی کارآفرینی یا ایجاد اشتغال در صنایع با معرفی افراد مهارت دیده بومی صورت بگیرد.
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان داشت: در شأن جوانان استان نیست که به دنبال مشاغل خدماتی در صنایع آن هم با مدرک دانشگاهی باشند بلکه باید در کنار مدرک دانشگاهی مرتبط با نیازهای استان مهارت و آموزش‏های لازم فرا بگیرند و برای رسیدن به این هدف همه ظرفیت‏ها را برای متحول کردن شرایط اقتصادی و رفع معضل بیکاری به میدان خواهیم آورد.