بازرسی از واحدهای تولیدی ۴۰ درصد رشد داشته است

مدیراستاندارد یزد:

مدیراستاندارد یزد: بازرسی از واحدهای تولیدی ۴۰ درصد رشد داشته است


يزد-اکبرخیرخواه
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت:بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی سطح استان از ابتدای امسال تا کنون، در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40درصد رشد داشته است.
محمد رضا زارع بنادکوکی هنگام ارائه گزارش عملکرد درنشست شورای معاونین افزود:براساس محاسبات آماری انجام شده در حوزه ارزیابی عملکرد استاندارد یزد، در 10 ماهه ی منتهی به دی ماه سال 1399 تعداد یک هزارو 193 بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان یزد انجام شده است، در حالی که این عدد برای مدت مشابه امسال به یک هزار و 700 مورد رسیده است، و این بدان معنی است که ما در این محور کاری چهل درصد رشد داشته ایم.
وی ادامه داد:طی این مدت مجموع بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی صنعتی استان، چهار هزار و 620 مورد گزارش شده است که از این تعداد، دو هزارو 920 مورد آن مربوط به نمونه برداری از این واحدها می‏باشد.
مدیرکل استاندارد استان یزد تاکید کرد:در محور نمونه برداری آمار عملکرد مدت مشابه پارسال عدد دو هزار و 443 بوده است، که در مقایسه با اعداد و ارقام امسال، شاهد بیست درصد رشد هستیم.
زارع بنادکوکی درخصوص روند آزمون و ارزیابی انطباق محصولات واحدهای تولیدی گفت: متعاقب نمونه برداری کالاها از واحدهای تولیدی و حتی سطح بازار،مرحله ی  آزمون فرآورده ها آغاز می‎شود، که ضروری است نمونه‎ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی و معتبرمربوطه را احراز نمایند که در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری ، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط، در قالب برگزاری کمیسیون ماده 42انجام می‎شود .
این مسئول در پایان در خصوص گستردگی بازرسی‎ها گفت:از سال1384 بازرسی‏های استاندارد شکل اجرایی جدیدتری به خود
گرفته است به گونه ای که ،علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار واحدهای تولیدی، در قالب طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش سطح بازار استان نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‏گیرند تا اطمینان لازم از استمرار کیفیت تولیدات ضمن انجام آزمون‏های مرتبط، برای استفاده کنندگان فراهم شود.