گرگان؛ شهر پایلوت از سوی یونیسف برای ایجاد شهر دوستدار کودک

حمیدرضا آقاملائی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان به همراه ۱۱ شهر به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب شدند.

گرگان؛ شهر پایلوت از سوی یونیسف برای ایجاد شهر دوستدار کودک


حمیدرضا آقاملائی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان به همراه 11 شهر به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب شدند.
 آقاملائی در دویست و سی و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر افزود:كميته ملی هماهنگي شهر دوستدار كودك در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، دوازده شهر را براساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب کرد.
وی افزود:این شهرها عبارتند از اِوز، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد که مرحله پایلوت رسماً پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری‌ پایلوت و وزارت کشور شروع خواهد شد.
فائزه عبداللهی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مجموعه عملکرد و اقدامات انجام شده در راستای برنامه‌های شهر دوستدار کودک گفت: برای داشتن شـهر دوسـتدار کـودک باید نیازهـا، اولویت‌هـا و حقـوق کـودک، بخشـی جدایی‌ناپذیـر از سیاسـت‌ها، برنامه‌هـا و تصمیم‌هـای عمومـی باشـد و چشم انداز شهر دوستدار کودک یونیسف این است که همـه کـودکان و جوانـان بایـد بتواننـد از کودکـی و جوانـی خـود لـذت ببرنـد و از طریـق احقـاق برابـر حقـوق خـود در شـهر و اجتماع محلی شان، توانایی های بالقوه خود را به طور کامل به فعل درآورند.
وی افزود: در این راستا باید با حمایت مسئولان، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با بهره گیری از تجربیات شهرهای موفق برنامه ریزی کنیم.