افزایش قیمت گوشت در هفته جاری

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوسفند زنده در بازار تهران ۴۰ هزار تومان است که اگر وارد بازار عراق شود به ۹۰ هزار تومان می‌رسد. این عامل باعث شده تا شاهد خروج غیرمجاز دام زنده از شهرهای اشنویه و پیرانشهر به بازار سلیمانیه عراق باشیم.


رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوسفند زنده در بازار تهران 40 هزار تومان است که اگر وارد بازار عراق شود به 90 هزار تومان می‌رسد. این عامل باعث شده تا شاهد خروج غیرمجاز دام زنده از شهرهای اشنویه و پیرانشهر به بازار سلیمانیه عراق باشیم.
علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش چهار هزار تومانی در گوشت گوسفندی بودیم که دلیل آ‌ن کمبود دام زنده بود. با توجه به اینکه ما در اوایل هفته قرارداریم تقاضا برای گوشت افزایش یافته و این باعث افزایش قیمت شده است.وی ادامه داد: درحال حاضر قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی 88 هزار تومان تا 90 هزار تومان به فروشنده عرضه میشود که با احتساب 10 درصدی سود فروشنده با قیمت تقریبا 98 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. همچنین افزایش قیمت مرغ باعث افزایش تقاضا در قیمت گوشت شده است که امیدواریم از امروز بازار آرام‌تر شود.