بیش از یک هزار روستا به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند

برای تحقق شعار «دسترسی همگانی» بیش از یک هزار روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی متصل می‌شوند.


برای تحقق شعار «دسترسی همگانی»  بیش از یک هزار روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی متصل می‌شوند.
به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال ۱۰۳۴ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات با همکاری ایرانسل خبر داد.
آذری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «۱۰۳۴ روستای دیگر تا شنبه از طریق ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد. این بار استان‌های کردستان، خراسان رضوی، فارس و هرمزگان سهم بیشتری دارند. همه در تلاشیم تا با شروع مجدد فصل تحصیل، عدالت آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، هر چه بیشتر محقق گردد.»روز شنبه آیین «بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل» با حضور وزیر ارتباطات و به میزبانی شرکت ایرانسل برگزار می‌شود.
در این مراسم در مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص خواهند داد.
بر اساساین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار «دسترسی همگانی» و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی
پهن باند کشور متصل می‌کند.