راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی

تقدیر استاندار مرکزی از عملکرد سازمان ؛

استاندار مرکزی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی از عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی در خصوص اقدامات مطلوب به عمل آمده و نتایج تأثیر گذار حاصل از آن تقدیر کرد.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی

اراک- خبرنگار آفرینش
استاندار مرکزی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی از عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی در خصوص اقدامات مطلوب به عمل آمده و نتایج تأثیر گذار حاصل از آن تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که برای بازدید از پروژه های این سازمان به استان  مرکزی سفر کرده بود، در دیدار با سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی گفت: تلاش‎های بسیاری در سال جاری برای ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ها در تمام بخش‎های راهداری و حمل و نقل استان مرکزی انجام شده است.
داریوش امانی با تشریح عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‎های سازمان، بهبود وضعیت روکش آسفالت در راستای ارتقای ایمنی تردد کاربران در جاده ها است.
وی با اشاره به تمام مشکلاتی که امروز کشور در زمینه محدودیت منابع و تحریم ها با آن روبروست، تصریح کرد: خوشبختانه با همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران و همچنین مشارکت بخش خصوصی، روند اجرای پروژه ها در بخش راهداری و حمل و نقل رضایت بخش است.
 انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ استان کشور
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ استان کشور خبر داد و‌ گفت: این تفاهم نامه به منظور اتمام پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای۷۰ درصد و رفع نقاط  پرحادثه، و توجه ویژه به راه‌های شریانی منعقد می‌شود. براساس انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده ۶۰ درصد اعتبارات از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۴۰ درصد هم از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان‌ها تامین می‌شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان مرکزی در خصوص اقدامات مطلوب به عمل آمده‌ و نتایج تأثیر گذار حاصل شده در حوزه حمل و نقل و راهداری با استقبال از تفاهم‌نامه مذکور افزود: می‎طلبد راهداری استان مرکزی در راستای اتمام برخی پروژه ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند  اهتمام بیشتری داشته باشد که در این راستا مقرر شد با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چهار تقاطع غیرهمسطح در شهرستان‌های زرندیه و آشتیان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای۹۰ درصد هستند در اسرع وقت به بهره‌برداری
 برسد.
وی ادامه داد: مجموعه راهداری استان مرکزی در حوزه های مختلف عملکرد خوبی داشته و از تعامل خوبی با مجموعه استان برخوردار بوده است که امید است این تعامل همواره استمرار داشته باشد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: در خصوص تخصیص۱۵ درصد از درآمد معادن به جاده‌ها نیز پیگیری‎های لازم انجام و موارد لازم در شورای معادن مصوب شده است، که بر اساس آن معدن‎داران مکلفند با نظارت راهداری خرابی راه‎ها را ترمیم
کنند.
در ادامه این سفر امانی ضمن بازید از محورهای مواصلاتی این استان با اشاره به اینکه برطرف ساختن برخی از مشکلات همچون خرابی رویه آسفالتی تعدادی از راه‎ها، مستلزم هم افزایی و مشارکت بین دستگاه‌های اجرایی دخیل در این امر است .
امانی در ادامه گفت: امسال اعتبارات راه های روستایی، به استان‌ها واگذار شده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صرفا از طریق طرح ابرار در بحث زیرسازی راه روستاهای بالای۲۰ خانوار می‎تواند اقدام نماید و لذا مابقی امور همچون نگهداری رویه آسفالتی راه‎ها می‌بایست از طریق استان‎ها پیگیری شود.
وی با اشاره به خرابی و لزوم انجام روکش آسفالت در محورهای این استان، افزود: مقرر شد که در کنار اعتبار تعیین شده در سال جاری، اعتبار ویژه‏تری در نظر گرفته شود تا روکش آسفالت راه‎ها براساس اولویت تعیین شده انجام گیرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص اصلاح بخشی از محور خمین-محلات در محدوده روستای رباط مراد، گفت: این پروژه مدتهاست از محل اعتبارات استانی در حال ساخت است، اما به دلیل ضعیف بودن میزان اعتبارات استانی، هنوز به اتمام نرسیده است لذا با هدف افزایش سطح خدمات راهداری و تامین راهی ایمن برای کاربران راه‎ها با بهره گيری از اعتبارات ملی برای تکمیل آن و اجرای واریانت میان رودان، همکاری لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عمل خواهد آمد.