بسته‌هاي حمايت معيشتي تا مهار کرونا ادامه دارد

دکتر روحاني در جلسه ستاد ملي مقابله با کرونا؛

رييس جمهوري، تامين بهداشت و درمان جامعه را وظيفه مهم دولت عنوان کرد و گفت: بسته‌هاي حمايتي در قالب تسهيلات بانکي، صندوق بيمه بيکاري و بسته‌هاي معيشتي تا زماني‌که کوويد ۱۹ روبروي ما است ادامه خواهد يافت.حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه ستاد ملي مديريت و مقابله با کرونا اظهار داشت: در جلسه گزارشي از آمادگي وزارت بهداشت و درمان داده شد که ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور براي همه افرادي که مايل يا لازم است نمونه‌گيري انجام شود آماده هستند. نمونه گيري‌ها انجام و نتيجه ابلاغ مي‌شود که اين يک شرايط و وسيله خوبي در کشور ما است و همچنين ۱۷ هزا رو ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده خدمات بهداشتي هستند که اين هم يک افتخار بزرگي براي کشور است.

بسته‌هاي حمايت معيشتي تا مهار کرونا ادامه دارد

 رييس جمهوري، تامين بهداشت و درمان جامعه را وظيفه مهم دولت عنوان کرد و گفت: بسته‌هاي حمايتي در قالب تسهيلات بانکي، صندوق بيمه بيکاري و بسته‌هاي معيشتي تا زماني‌که کوويد 19 روبروي ما است ادامه خواهد يافت.حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه ستاد ملي مديريت و مقابله با کرونا اظهار داشت: در جلسه گزارشي از آمادگي وزارت بهداشت و درمان داده شد که 1200 مرکز در سراسر کشور براي همه افرادي که مايل يا لازم است نمونه‌گيري انجام شود آماده هستند. نمونه گيري‌ها انجام و نتيجه ابلاغ مي‌شود که اين يک شرايط و وسيله خوبي در کشور ما است و همچنين 17 هزا رو 500 خانه بهداشت در سراسر کشور آماده خدمات بهداشتي هستند که اين هم يک افتخار بزرگي براي کشور است.

    دستورالعمل‌هاي بهداشتي بايد تا زمان طولاني در دستور کار باشد

    روحاني درباره ويروس کوويد19 اظهار داشت: مردم بايد به اين نکته توجه کنند اين اپيدمي طولاني است و پايان مشخص و روشني براي آن در اختيار نداريم. تا زماني که بتوانيم به يک واکسن مورد تاييد و در دسترس برسيم، ممکن است با زمان طولاني روبه‌رو باشيم.

    رييس جمهوري اضافه کرد: نکته‌اي که مردم بايد توجه کنند يکي نظافت شخصي يعني شستن دست‌ها در صدر اين بهداشت فردي و نظافت شخصي است و ديگر فاصله‌گذاري اجتماعي يا فيزيکي است. اگر ما با هم کار داريم فاصله را بايد مراعات کنيم. ديگر مانند سابق نيست که 4 تا خانواده مي‌خواهند يکديگر را ببينند همه بروند کنار هم، بايد اين فاصله را رعايت کنند.

    مردم را به وسواس وادار نکنيد

    روحاني گفت: نبايد با بيان اين که نقطه دوم و سوم اوج بيماري کرونا در کشور ايجاد شده است و کدام کار اشتباه بوده و يا سرعت عمل زياد بوده است، فضاي رواني جامعه را به هم بريزيم.

    رييس جمهوري تاکيد کرد: البته بايد در هر گامي که برداريم احتياط کرده و براساس محاسبات پيش برويم اما نبايد مردم را مضطرب و نگران کنيم. مردم هميشه بايد احتياط کنند اما آنها را به وسواس وارد نکنيم.

    اعطاي بسته‌هاي حمايتي به نيازمندان تا پايان کرونا ادامه دارد

    روحاني گفت: فعاليت حمايتي دولت تا پايان سال و تا هر وقتي که کوويد 19 روبروي ما است ادامه خواهد يافت و ما روبروي آن ايستاده ايم و اين حمايت‌ها را انجام مي دهيم.

    وي تاکيد کرد: برنامه حمايتي دولت تا پايان سال و تا هر زماني که کوويد 19 وجود دارد، ادامه خواهد يافت و ما روبه‌روي سختي‌هاي اين بيماري همچنان ايستاده ايم و اين حمايت‌ها را براي نيازمندان انجام مي‌دهيم.

    آغاز به‌کار مهدهاي کودک از 24 خرداد

    رييس جمهوري گفت: از هفته آينده، از24 خرداد مهد کودک ها با رعايت مقررات و پروتکل هاي بهداشتي بتواند فعاليت خود را شروع کند. تصويب شد «کلاس‌هاي قرآن» نيز از 24 خرداد بتوانند فعاليت خود را آغاز کنند. البته به همه اين‌ها پروتکل‌هاي لازم ابلاغ مي‌شود و بايد مراعات کنند. همچنين آموزشگاهي زبان و ساير آموزشگاه‌ها هم از 24 خرداد مي‌توانند فعاليت خود را آغاز کنند.