یک پست برق در کهگیلویه و بویراحمد وارد مدار شد

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان:

یک پست برق در کهگیلویه و بویراحمد وارد مدار شد


اهواز-محمدي
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:فاز اول پست برق فوق توزیع بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر برقدار و وارد مدار شد.
محمود دشت بزرگ بیان کرد: فاز اول پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلو ولت بهمئی با ارزش سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال وارد مدار شده و باعث پایداری برق این شهرستان شده است.
وی افزود:برای تامین انرژی این پست خط شاهد بهبهان –بهمئی به طول ۸۲ کیلومتر مدار طراحی و ساخته شده  و ارزش سرمایه‎گذاری این پروژه نیز هزار و ۶۶ میلیارد ریال بوده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: همه تلاشمان را کردیم تا قبل از شروع فصل گرم این پست و خط وارد مدار شود تا افت ولتاژ شهرستان بهمئی که از نظر آب و هوایی شبیه به خوزستان است برطرف و برق از پایداری لازم برخوردار شود.
دشت بزرگ اضافه کرد: با اضافه شدن این پست فوق توزیع، زیرساخت‎های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز توسعه لازم را پیدا کرده و از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار شده است.
وی ادامه داد:علاوه بر وارد مدار شدن پست و خط بهمئی، پست موبیل دهدشت به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر نیز در مراحل نهایی شدن است و به زودی وارد مدار خواهد شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:به دلیل کاهش تولید نیروگاه های برق آبی و افزایش مصرف برق به دلیل افزایش دما و استخراج غیر مجاز رمز ارزها، ممکن است خاموشی‎هایی نیز در شبکه برق رخ بدهد اما همه تلاشمان را خواهیم کرد تا در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم.
دشت بزرگ افزود: از همه مشترکین درخواست داریم در ساعت های اوج مصرف، صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و با خاموش کردن کولرهای اضافی به ویژه در مناطقی که از نظر دمایی وضعیت مناسبی دارند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.
بر اساس این گزارش، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از نواحی امور بهره برداری تحت نظارت شرکت برق منطقه ای خوزستان است.