مخالفت کشورهای شرق آسیا با برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در انتظار مشخص شدن برنامه و سرنوشت مسابقات لیگ‌های داخلی در برخی کشورهای آسیایی است.


کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در انتظار مشخص شدن برنامه و سرنوشت مسابقات لیگ‌های داخلی در برخی کشورهای آسیایی است.
به نوشته روزنامه الرایه قطر، در حالی که فدراسیون فوتبال برخی کشورها، زمان آغاز مسابقات داخلی را به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند، کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتظار اعلام برنامه و سرنوشت مسابقات داخلی در سایر کشورهای آسیایی است تا درباره تقویم بازی‌ها و تکمیل مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری کند. AFC در انتظار اعلام نظر فیفا در مورد بازی‌های باقیمانده مرحله مقدماتی جام جهانی قطر و جام ملت‌های آسیاست.الرایه در ادامه نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا با سختی‌های بزرگی برای تعیین زمان آغاز لیگ قهرمانان آسیا مواجه است، چرا که تاکنون فدراسیون‌های کمی درباره ادامه مسابقات داخلی و زمان برگزاری آن تصمیم‌گیری کرده‌اند. فدراسیون قطر اعلام کرده لیگ ستارگان را از 24 جولای آغاز می‌کند، لیگ‌های کره جنوبی و سوریه آغاز شده‌اند، لیگ استرالیا از اواسط جولای آغاز می‌شود و مسابقات لبنان هم لغو شده است. فدراسیون کویت نیز اعلام کرده مسابقات از اوایل آگوست آغاز می‌شود و لیگ‌های عمان و مالزی هم در ماه سپتامبر شروع خواهند شد.
یک منبع آگاه در AFC در گفت‌وگو با روزنامه الرایه در این باره گفت: تعیین زمان از سرگیری مسابقات لیگ قهرمانان و مرحله مقدماتی جام جهانی بسیار سخت است، چرا که اکثر کشورها هنوز زمان آغاز فعالیت‌های ورزشی و رقابت‌های داخلی را اعلام نکرده‌اند و در این شرایط، اعلام برنامه مسابقات قاره‌ای بسیار دشوار خواهد بود. کنفدراسیون از کشورها درخواست کرده است هرچه زودتر زمان آغاز رقابت‌های داخلی را اعلام کنند تا بتوان درباره لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفت و در تعامل با فیفا، وضعیت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را مشخص کرد.
به نوشته الرایه، در همین حال اختلافی بین مواضع کشورهای شرق قاره با کشورهای غرب ایجاد شده است، چون کشورهای شرق قاره کهن با برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان به‌صورت متمرکز در یک کشور مخالفت کردند و خواستار ادامه مسابقات طبق روال قبلی هستند که این درخواست، کار AFC را سخت‌تر می‌کند.