چند گام كوچك براي شادتر شدن

شاد بودن در زندگی برای شما چقدر مهم است؟ مسلماً یکی از مهمترین خواسته همه ما شاد بودن در تمامي لحظات زندگی است؛ اما چگونه خود را شاد كنيم و به زندگي شاد دست يابيم؟

چند گام كوچك براي شادتر شدن

شاد بودن در زندگی برای شما چقدر مهم است؟ مسلماً یکی از مهمترین خواسته همه ما شاد بودن در تمامي لحظات زندگی است؛ اما چگونه خود را شاد كنيم و به زندگي شاد دست يابيم؟
 -انتظار برای شاد شدن را کنار بگذارید: خبر خوب این‌که همیشه فرصت‌های تازه‌ای برای خوشحالی وجود دارد. زندگی را مانند یک ایستگاه مرکزی بزرگ تصور کنید که ساعات خوشحالی حول‌وحوش زمان خاصی در آن فرا می‌رسد. شانس‌ها فرصت‌هایی برای خوشحالی هستند که از راه می‌رسند. گاهی این فرصت‌ها جلوی روی شما هستند ولی به هردلیلی شما نمی‌توانید تمرکز خودتان را به سمت آن‌ها تغییر دهید و از آن‌ها استفاده کنید.
-همین الان شادی را به زندگی خودتان اضافه کنید: می‌توانی آن‌را ببینی؟ شما در یک جزیره گرمسیری زندگی می‌کنید. هر وقت که دوست دارید بیدار می‌شوید و هرکاری که دوست دارید انجام می‌دهید. از یک موقعیت لمیده در بالکن خودتان چیزهایی می‌بینید و اقیانوس
زير پای‌تان است. زندگی جوانانه و بازنشستگی! همه ما آرزو می‌کنیم یک روزی شاد شویم. تا آن زمان ما کارهای اضافی، استرس بیش ازحد و نارضایتی خواهیم داشت. خبر خوب این است که شما می‌توانید شادی را به زندگی کنونی خودتان اضافه کنید. فقط چند فعالیت تولیدکننده سروتونین می‌تواند استرس را کاهش بدهد و انتظار را ساده‌تر کند.
-مراقبت از خودتان را بخشی از روال زندگی خود کنید:  توانایی اختصاص دادن یک لحظه به خودتان به منظور زدن دکمه بازنشانی را داشته باشید؛ این همان چیزی است که همه ما نیاز داریم هر از چندگاهی آن‌را انجام دهیم. اما ابتدا مهلتی بگیرید تا به خودتان یک لحظه برای تنفس یا آرامش یا خرسندی فرصت بدهید، اين بخشی از جنگ است. چگونه کسی می‌تواند خوش‌گذرانی کند و بدون استرس یک توده لباس کثیف، تلویزیون تماشا کند ؟ یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای برجسته کردن ساعت مراقبت از خود این است مطمئن شويد در مورد مسائل متفرقه یا کارهای کوچکی که تلاش می‌کنید آن‌ها را چک کنید دچار استرس نمی‌شوید.
-نگران نباشید: شادی به طرزاسراسر آمیزی شبیه عشق عمل می‌کند. علم و روان‌شناسی به ما می‌گویند شیمی مغز احساسات را تغییر می‌دهد. اما برای فعال کردن این مواد شیمیایی ما باید ابتدا در مورد عادت‌ها صحبت کنیم. یک فرمول برای شادی وجود دارد و آن ریشه در تغییرات الگوی فکری دارد.
الگوهای شما – کاری که هر روز انجام می‌دهید، فکر می‌کنید و می‌گوئید– تعیین می‌کنند که شما چقدر خوشحاليد. این هیچ ارتباطی با چیزهایی که در اطراف شما است، ندارد بلکه همه‌چیز به عملکرد مغز شما بستگی دارد– صدای درون. شادی دستاوردهای شما نیست بلکه کاملا در درون شماست.
 -بیشتر بخندید: خبر فوری: خندیدن باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید.  به آخرین باری فکر کنید که واقعا خندیدید – شانس‌ها، شاید این ماجرا مربوط به چند وقت پیش باشد.همه ما با مسئولیت‌های بزرگ مشغول کار هستیم، ما بزرگسالان به اندازه وقتی که بچه بودیم نمی‌خندی