اجرای ۱۶ طرح هادی روستایی در سیستان و بلوچستان

بنیاد مسکن انقلاب اسلامي امسال ۱۶ طرح هادی روستایی را با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان در شهرستان تازه تاسیس دشتیاری اجرا کرده است.


بنیاد مسکن انقلاب اسلامي امسال ۱۶ طرح هادی روستایی را با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان در شهرستان تازه تاسیس دشتیاری اجرا کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از سیل دی‌ماه ۹۸ توجه ویژه‌ای برای بازسازی مناطق سیل‌زده داشته است و در کنار آن نیز طرح‌های هادی روستایی را سرعت بخشیده است.
عفتیفرماندار دشتیاری گفت: ۱۶ طرح هادی روستایی در شهرستان دشتیاری با هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان از محل منابع ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
وي افزود: روستا‌های نوبندیان، عارف آباد، حاجی نورمحمدبازار، دلگان شیخ چراغ، دوست محمد بازار، مزنپاد، سند حمزه، سند بهرام، سیتار محمود، سندمراد، سندمیرثوبان، لکوکچ، کلانی‌پایین، کلانی بیجار، کلانی بردیک و کلانی از جمله روستا‌هایی هستند که در آن‌ها طرح هادی روستایی اجرا شده است.
عفتی گفت:زیرسازی و آسفالت معابر، جدول‌گذاری، احداث جوی و آب‌راه‌ها و ابنیه فنی و ایجاد بوستان‌های روستایی از جمله طرح‌های
 اجرا شده در روستا‌ها است.
وي با بیان اینکه هدف از اجرای طرح‌های هادی روستایی ارتقا سطح کیفیت زندگی در روستا‌ها و تامین زیرساخت‌های اساسی توسعه روستایی است؛ گفت: خواستار مشارکت بیشتر جوامع محلی در ایجاد زیرساخت‌ها و حفظ نگهداری از تاسیسات روستایی هستیم و در سال آینده و با توجه به اهمیت توسعه روستایی در ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری جمعیت در روستاها، تامین زیرساخت‌های توسعه روستایی از جمله ایجاد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در روستا‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.