نمی‌توانیم شرایط پس از کرونای دانشگاه‌ها را پیش بینی کنیم

رئیس دانشگاه تهران:

نمی‌توانیم شرایط پس از کرونای دانشگاه‌ها را پیش بینی کنیم

رئیس دانشگاه تهران از ارائه بیش از ۷ هزار درس به شکل مجازی خبر داد و گفت: درحال حاضر که در میانه بحران کرونا هستیم نمی‌توان پیش بینی کرد که پس از کرونا چه اتفاقی می‌افتد و چگونه عمل خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمد آبادی طی سخنانی در جشنواره مشترک بین الملل دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، این
 دو دانشگاه را به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور معرفی کرد و گفت: از دو سال پیش با همکاری دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران این جشنواره را برگزار می‌کنیم در واقع جشنواره قبلی به دلیل حضوری بودن و حضور دانشجویان ایرانی و خارجی از شور و هیجان بیشتری برخوردار بود اما امسال شیوع کرونا ویروس باعث شد که این جشنواره به صورت مجازی و با حضور تعداد محدودی برگزار شود.
وی در ادامه با تاکید بر این که شیوع کرونا ویروس فرصت‌هایی را در عرصه علم و پیشرفت دانشگاه‌ها فراهم کرد، گفت: توسعه و پیشرفت‌های دو قرن اخیر باعث شد که ما از برخی از موضوعات غافل و همچنین مغرور شویم.و بیشتر تمرکز ما در عرصه بیماری‌های غیر واگیردار متمرکز شد اما شیوع کرونا ویروس موجب شد که ما مجددا به بیماری‌های واگیر نیز تمرکز داشته باشیم.
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: هیچ چیزی نمیتواند جایگزین علم شود و نقش بی‌بدیل علم را از بین ببرد در واقع بدون علم بشر مجددا به قرون وسطی برمی‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های بین المللی و علمی در جهان باید به صورت یکپارچه صورت بگیرد و مرزهای جغرافیایی نباید مانع پیشرفت‌های علمی باشد چرا که بدون همکاری و همراهی مردم جهان دستاوردهای علمی تحقق نخواهد یافت .
وی تاکید کرد: با شیوع کرونا ویروس دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرد و به طوری که از لحاظ پوشش و محتوای آموزش افت چندانی نداشتیم حتی در پژوهش‌های کاربردی نیز تلاش کردیم پشتیبانی‌ها و امکانات لازم را در اختیار دانشجویان قرار بدهیم. تا مشکلات کمتری پیش بیاید.به همین جهت تمامی سعی و تلاش ما این بود که از مدار علم در دوره کرونا عقب نمانیم.چرا که بدترین عقب افتادگی در دنیا عقب افتادگی در علم است.
به گفته رئیس دانشگاه تهران ، در دوره کرونا بیش از ۷ هزار درس از طریق آموزش مجازی به دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه تهران در پایان با تاکید بر این که نمی‌دانیم بعد از کرونا چگونه در دانشگاه‌ها عمل خواهیم کرد، گفت: هنوز نمی‌دانیم پس از کرونا چه اتفاقی خواهد افتاد و پیش‌بینی‌ها بر چه اساسی خواهد بود.اگرچه این پیش‌بینی‌ها بستگی به این دارد که با چه نرخی بخواهیم به کرونا غلبه کنیم اما به طور کلی نمی‌دانیم پس از ویروس کرونا که هم اکنون در میانه بحران هستیم چه رفتاری خواهیم کرد و چگونه عمل می‌کنیم .