برنامه‌ریزی برای آغاز طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کرمانشاه

وزیر نفت اعلام کرد: تلاش داریم توسعه میدان گازی باباقیر را که ظرفیت برداشت از آن روزانه ۶ تا ۷ میلیون مترمکعب گاز غنی برآورد شده است به همراه دیگر میدان‌های کوچک استان کرمانشاه در دولت دوازدهم آغاز کنیم.

برنامه‌ریزی برای آغاز طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کرمانشاه

وزیر نفت اعلام کرد: تلاش داریم توسعه میدان گازی باباقیر را که ظرفیت برداشت از آن روزانه ۶ تا  ۷ میلیون مترمکعب گاز غنی برآورد شده است به همراه دیگر میدان‌های کوچک استان کرمانشاه در دولت دوازدهم آغاز کنیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به کرمانشاه، بیژن زنگنه  در نشست اقتصاد مقاومتی در محل استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با اجرایی شدن طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به‌عنوان چهارمین طرح پتروشیمی این استان به سومین قطب پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود، اظهار کرد: ما چند کار برای کرمانشاه در نظر گرفتیم که فرصت‌های طلایی برای استان به‌شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه اجرای ۲ میلیارد دلار پروژه در منطقه گیلان‌غرب و سرپل‌ ذهاب در نظر گرفته شده است، توضیح داد: توسعه میدان‌های گازی از جمله
 امام حسن، باباقیر، بیستون و... برنامه‌ریزی شده است.
وزیر نفت با اشاره به اینکه تلاشمان این است توسعه میدان گازی باباقیر با ظرفیت برداشت روزانه ۶ تا ۷ میلیون مترمکعب گاز غنی را در این دولت آغاز کنیم، تصریح کرد: ظرفیت برداشت گاز از میدان بیستون روزانه حدود یک میلیون مترمکعب برآورد می‌شود، همچنین تلاش داریم گازهای همراه نفت در میدان‌های نفتی نفت‌شهر، سومار، دلاوران و سامان را جمع‌آوری و در یک پالایشگاه گازی نزدیک گیلان‌غرب شیرین‌سازی و جداسازی کنیم تا گاز متان به شبکه سراسری گاز کشور تزریق و بقیه برای خوراک پتروشیمی مصرف شود.
زنگنه تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها با همکاری تنگاتنگ استانداری کرمانشاه مشاوره گرفته شده است، امروز هم برای مشاوره صنعتی‌ با صنعتگران استان نشستی ترتیب داده است تا توانایی و ظرفیت صنعتی این استان بررسی شود.
وی یکی از مشکلات بزرگ استان کرمانشاه را کمبود اشتغال عنوان و بر ضرورت تقویت واحدهای فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: بسیاری از تخصص‌های مورد نیاز در استان موجود نیست، بنابراین مجبوریم آنها را از جاهای دیگر هم تأمین کنیم.