سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به ۲۴ سال تغییر پیدا کرد

وزیر آموزش و پرروش تاکید کرد؛

سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به ۲۴ سال تغییر پیدا کرد


وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به ۲۴ سال تغییر پیدا کرده است.
به گزارش مهر، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هجدهمین جلسه گفتگوی هفته در جمع خبرنگاران گفت: ما در ۴ حوزه توسعه مهارت و کودکان بازمانده از تحصیل و رفع محرومیت های آموزشی و توسعه
تعاونی ها و تقویت فرهنگ و اشتغال و کارآفرینی عرصه های مشترکی با وزارت کار داریم که پیرامون انها گفتگو می کنیم.
وی ادامه داد: طی سال گذشته زمینه های مشترک همکاری بررسی شده است و امروز توسعه تعاونی‌ها و ارائه همکاری‌ها و کمک‌های
وزارت تعاون و کار به حوزه تعاونی های آموزش و پرورش محل بیشترین بحث بود و توافق نامه‌ای را امضا کردیم.
حاجی میرزایی در خصوص پرداختی های معلمان حق التدریسی نیز گفت: برای ساعت کار همکاران و نحوه پرداختش قاعده جدیدی وزن نکردیم بر خلاف اینکه گفتند ۳۵ دقیقه محاسبه شده است اینگونه نبوده و بر اساس گزارشی که ادارات شهرستان از عملکرد همکاران دادند
حق التدریس‌ها محاسبه شده اگر این عدد با فعالیت همکاران منطبق نیست گزارش بدهند تا بررسی شود.
وی ادامه داد: ما الان کل حق التدریس را پرداخت نکرده ایم و
نیمه امسال را هنوز پرداخت نکردیم که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آن را پرداخت کنیم. در واقع یک مبلغی که دریافت کردیم به استان‌ها ابلاغ کردیم و آنها حق التدریس‌ها را محاسبه کردند و برای سال گذشته بوده است.
حاجی میرزایی در خصوص معلمان غیر رسمی که مشمول استخدام هستند و به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند و آزمون اصلح نیز گفت: آزمون اصلح کاملاً منطبق با قانون است و کسانی که یک سال دوره آموزشی ببیند باید یک سال بگذرانند چرا که این دوره ها جدی است.در پایان هر دوره آموزشی هم آزمونی گرفته می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش در پایان نشست تاکید کرد که سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۴ سال است است و به این دلیل از ۲۲ سال به ۲۴ سال تغییر پیدا کرد که سال گذشته متقاضیانی زیادی خواستار آن بودند و نظر کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش هم بر افزایش این سن بود.