بخشنامه حذف دفترچه درمانی و استفاده از کارت ملی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ابلاغ شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخشنامه‌ای جزئیات حذف دفترچه درمانی از ابتدای اسفند به تمامی واحدهای اجرایی ستادی و استانی این سازمان ابلاغ کرد.

بخشنامه حذف دفترچه درمانی و استفاده از کارت ملی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ابلاغ شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخشنامه‌ای جزئیات حذف دفترچه درمانی از ابتدای اسفند به تمامی واحدهای اجرایی ستادی و استانی این سازمان ابلاغ کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، با توجه به فراهم شدن امکان ارایه خدمات (ویزیت، تجویز دارو، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری، فیزیوتراپی و…)، در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارایه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی، با صدور این بخشنامه، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از
 اول اسفند ماه سال ۱۳۹۹ متوقف می‌شود.
براساس این بخشنامه، از اول اسفندماه سال ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی متوقف خواهد شد و تمامی افراد تحت پوشش این سازمان می‌توانند با ارایه
کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند و در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی الزامی به ارایه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست.
در این بخشنامه مطرح شده است:
تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی
 eservices. tamin. ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کنند.
تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.
روش ۱- مراجعه به سایت medical. tamin. ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
روش ۲- شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
روش ۳- شماره‌گیری #۱*۱۴۲۰*۴*، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
روش ۴- استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa. tamin. ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
روش ۵- شماره‌گیری #۱۶۶۶*، انتخاب
گزینه ۱ (استحقاق‌سنجی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.
تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه eservices. tamin. ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه کنند.
تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک این سازمان (ep. tamin. ir) و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام
کنند.