وزارت کار آماده پرداخت ۲۰ میلیون ریال در ازای آموزش هر فرد است

وزارت کار آماده پرداخت ۲۰ میلیون ریال در ازای آموزش هر فرد است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: این استان برای ارایه آموزش‌های تخصصی به ۱۴ هزار نفر به ازاء هر فرد ۱۰ میلیون ریال برنامه ریزی کرده است که وزارت کار آماده پرداخت ۲۰ میلیون ریال در ازای آموزش هر فرد است، به شرطی که پس از دریافت آموزش ها، فرد جذب بازار کار شده و دارای شغل پایدار و ثابت شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، عیسی منصوری، در نشست کمیته هماهنگی اشتغال این استان، اظهار کرد: اگر آموزشی در حوزه اشتغال و توانمندی افراد برای ورود به بازار کار ارایه می‌شود باید متناسب با نیازهای جامعه باشد.
وی تاکید کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان که متولی ارایه آموزش است باید این نیازسنجی را انجام دهد و متناسب با آن برنامه‌های خود را عملیاتی کند.
معاون اشتغال ادامه داد: ارایه آموزش‌های کارشناسی می‌تواند جمعیت متقاضی ورود به بازار کار را قوی، کاردان و باسواد بار آورد و در آینده نیز شاهد رونق تولید و شکوفایی اقتصاد باشیم.
معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ارایه مشوق برای صاحبان صنایع، کارخانجات و کارفرمایان مثل پرداخت حق بیمه افراد آموزش دیده‌ای شد که توسط آن‌ها به کارگیری می‌شوند تا روند اشتغالزایی این افراد سرعت بیشتری بگیرد.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی خانه خلاق در کرمانشاه خواستار حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی به خصوص، اداره کل میراث فرهنگی شد و گفت: در اسرع وقت نیز باید دستورالعمل اجرایی برای این خانه تدوین و راهبردهای آن مشخص شود.