موضع دولت «بایدن» درباره ایران ناامید کننده بود

قالیباف در نطق پیش از دستور:

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر اخیر وزیرخارجه آمریکا، موضع این دولت در قبال ایران را ناامیدکننده توصیف کرد.

موضع دولت «بایدن» درباره ایران ناامید کننده بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر اخیر وزیرخارجه آمریکا، موضع این دولت در قبال ایران را ناامیدکننده توصیف کرد.
به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: فرا رسیدن سالروز بازگشت تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و آغاز دهه مبارک فجر را به همه مردم ایران و عدالتجویان سراسر جهان تبریک می گویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که به همان میزانی که انقلابی هستیم و انقلابی عمل می‌کنیم، می‌توانیم تک تک مردم ایران را قوی کنیم، گفت: اگر ادعای انقلابی‌گری ما، کارگران و معلمان و حقوق‌بگیران و همه زحمت‌کشان را ضعیف کرد و سفره آنها را کوچک ساخت یعنی عمل و تصمیم‌های ما انقلابی نبوده است. انقلاب اسلامی به نفع مردم است و هر آن‌کس که انقلابی عمل کند، ایران را قوی خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با چرخیدن چرخ سانتریفیوژها و غنی سازی ۲۰ درصدی، دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها پُر شده است، افزود: معتقدیم صنعت هسته‌ای هم با عواید اقتصادی حاصل از تولید انرژی و با تولید رادیو دارو و همچنین منافع متعدد در بخش‌های کشاورزی می‌تواند در خنثی سازی تحریم‌ها موثر باشد.
وی در بازدید از کارخانه‌های نیمه‌تعطیل در شهرک‌های صنعتی جنوب تهران، صنعتگران و تولیدکنندگان از نچرخیدن چرخ‌های صنعت گلایه می‌کردند.
قالیباف در ادامه با اشاره به اظهار نظر اخیر وزیرخارجه آمریکا، موضع این دولت در قبال ایران را ناامیدکننده توصیف کرد و افزود: دولت بایدن به جای اینکه برای انجام تعهدات خود پیش شرط بگذارد، باید معلوم کند چگونه می‌خواهد تعهد رفع تحریم‌ها را به شکلی عملی لغو کند.
وی با بیان اینکه اگر آمریکا اعتقادی به برجام دارد به جای شرط گذاشتن باید درعمل، پایبندی خود را به آن نشان دهد، گفت: تجربه برجام جلوی چشمان مردم ایران است.