ارائه تسهیلات ویژه برای تقویت کسب‌وکارهای حوزه گردشگری

کمیسیون گردشگری اتاق ایران با ستاد تسهیلات گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


کمیسیون گردشگری اتاق ایران با ستاد تسهیلات گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش ایلنا به نقل ار روابط عمومی اتاق بازرگانی، ستاد تسهیلات گردشگری طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک ملت ایجاد شده و طرح ملی را برای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه گردشگری تهیه کرده است. کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز با هدف مشارکت در این طرح و آماده‌سازی بسترها برای استفاده کسب‌وکارها و مؤسسات فعال در این بخش با این ستاد تفاهم‌نامه امضا کرد.
بر اساس اظهارات علی‌اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران قرار است در قالب این طرح جامع ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شود که از این بین ۱۵ هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری تعلق می‌گیرد.
این فعال اقتصادی تأکید کرد: ازآنجاکه با شیوع ویروس کرونا بالاترین میزان خسارت و آسیب‌ها متوجه حوزه گردشگری و خدمات تفریحی بوده است، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصمیم گرفت در قالب یک طرح حمایتی، مدلی را طراحی کند تا ضمن ایجاد تقاضا در این بازار، مؤسسات گردشگری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و غیره نیز تسهیلات ویژه‌ای دریافت کنند.
او امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیسیون گردشگری اتاق ایران و ستاد تسهیلات گردشگری را گامی در راستای حمایت اتاق ایران از این حرکت دولت عنوان کرد.
در این رابطه احسان امیر، مدیر ستاد تسهیلات گردشگری به جزئیات تفاهم‌نامه بین وزارتخانه و بانک ملت اشاره و تأکید کرد: در این طرح دو طرف ماجرا یعنی سرویس‌دهندگان و سرویس پذیرندگان مورد توجه قرار گرفته‌اند و دو نوع تسهیلات طراحی شد. در گام اول ارائه سفر کارت‌ها با اعتبار ۲۰ میلیون تومان که تنها مربوط به سفر نبوده و می‌توان از آن‌ها در رستوران‌ها، امکان تفریحی، موزه‌ها، پارک‌ها و دیگر مراکزی که در وزارت گردشگری به ثبت رسیده‌اند، استفاده کرد.
بر اساس گفته‌های او تسهیلاتی که در قالب سفرکارت‌ها ارائه می‌شود با نرخ سود ۴ درصد خواهد بود و سود اصلی آن با همکاری، آژانس‌ها، هتل‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل و غیره پرداخت می‌شود. سرویسدهندگان و مؤسسات گردشگری نیز می‌توانند برای تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی موردنیاز خود از تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد با تنفس ۶ ماهه و در ۴۶ قسط، استفاده کنند.