روند بیماری کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی و امیدوار کننده است

دکتر روحانی:

رییس جمهوری از کاهش شهرهای با وضعیت قرمز به ۱۲ شهر خبر داد و اعلام کرد: با اقداماتی که از آبان و آذرماه صورت گرفت، روند این بیماری در اکثر قاطع استان‌ها به‌جز موارد معدودی همه کاهشی و بسیار امیدوار کننده بوده است.

روند بیماری کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی  و امیدوار کننده است

رییس جمهوری از کاهش شهرهای با وضعیت قرمز به ۱۲ شهر خبر داد و اعلام کرد: با اقداماتی که از آبان و آذرماه صورت گرفت، روند این بیماری در اکثر قاطع استان‌ها به‌جز موارد معدودی همه کاهشی و بسیار امیدوار کننده بوده است.  
به گزارش  ایرنا، «حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی  در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: حدود ۱۰ ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا مواجه هستند. در این مدت در مجموع اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.
رییس جمهوری افزود: در هفته‌های اخیر شاهد روند افزایش بودیم اما با اقداماتی که از آبان و آذر ماه انجام گرفت، امروز شاهد هستیم روند این بیماری در اکثریت قاطع استان‌ها بجز موارد معدودی کاهشی و امیدوار کننده است.  
روحانی با اشاره به گزارشی که امروز در ستاد ارائه شد، ‌ گفت: بر اساس این گزارش فقط ۱۲ شهرستان وضعیت قرمز دارند و بقیه نارنجی و زرد هستند و با تلاش استانداران، روسای دانشگاه پزشکی موفق خواهیم شد ۱۲ شهرستان را هم مهار کرده و به شرایط نارنجی یا زرد برگردانیم.
وی اساس  موفقیت در این مسیر را اعتماد عنوان کرد و اظهار کرد: همه این موفقیت‌ها در قدم اول مرهون مسوولیت پذیری و همچنین اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی بود. البته خیلی‌ها خواستند در این زمینه اخلال ایجاد کرده و مردم را ناامید و یا در آنها تردید ایجاد کنند. اگر ستاد ملی به عنوان مسئول این کار را بر عهده دارد، مردم هم باید به آن اعتماد داشته باشند.
رییس جمهوری با بیان اینکه کار بزرگی در این راستا انجام شده و ما مشکلاتی نداریم که نتوانیم ‌آن را حل و فصل کنیم، گفت: البته در کنار مردم اقدامات به موقع قرارگاه عملیاتی و نیروی انتظامی، سازمان بسیج و اتحادیه‌های صنفی و موسسات مردم نهاد و هلال احمر همه دست به دست هم دادند و اقدامات گسترده‌ای در هفته‌های اخیر انجام دادند و این موفقیت بزرگی بود.روحانی افزود: در نتیجه این اقدامات ما از مرز ۵۰۰ نفر فوتی در روز به دویست و خرده‌ای برگشتیم و امیدواریم با تلاش مردم و مسئولان این رقم بازهم در هفته‌های آینده کاهشی باشد.
وی با هشدار نسبت به خطر عادی‌انگاری کرونا از سوی مسئولین و رسانه‌ها اظهار کرد: هر زمانی که احساس کنیم مسئله تمام شده است و از کرونا عبور کردیم و این موضوع مسئله ای نیست که خطرناک باشد، بلافاصله این موضوع در هفته‌های بعد پیک بیماری در ابتلا و مرگ و میر آغاز می‌شود و این بسیار خطرناک خواهد بود.