کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد، اما متأسفانه شاهدیم هر روز بر بوق‌ها می‌دمند که کشور با درآمد غیرنفتی اداره می‌شود.

کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد، اما متأسفانه شاهدیم هر روز بر بوق‌ها می‌دمند که کشور با درآمد غیرنفتی اداره می‌شود.
به گزارش شانا به نقل از پانا، ابوالفضل حسن‌بیگی با تأکید بر اینکه مذاکرات هرگز مضر نخواهد بود، اما در نبود مذاکره امکان ضرر وجود دارد، گفت: باید بسیار هوشیار بود و امتیازهایی نداد که در آینده مشکل‌ساز شود. باید از تجربه ۴۰ سال نخست انقلاب استفاده کرد تا در آینده با قدرت با آمریکایی‌ها برخورد شود.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، در دو مقطع طلایی دشمنان با شانتاژ و استفاده از همه ابزارها به‌ویژه امپراتوری رسانه با تبلیغات فزاینده، سخنان امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب را تعبیر به مطلوب کردند و امروز نتیجه غم‌انگیزش بر اقتصاد ایران سایه افکنده، بنیه مالی کشور، آرامش، معیشت، رفاه و آینده مردم را تحت تأثیر عمیق قرار داده و همواره نگرانی‌ها شدت می‌گیرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد کرد در سال‌های دهه ۷۰ و آغاز دهه ۸۰ وقتی شرایط برای سرمایه‌گذاری کلان توسط خارجی‌ها در ایران مساعد شد (شرکت‌های بزرگ و کوچک از سراسر دنیا تقاضای مشارکت در توسعه میدان‌های نفت، گاز، پتروشیمی ما را داشتند) گروهی نفوذی دلسوزتر از مادر و کاتولیک‌تر از پاپ فریاد مخالفت سر دادند، با شانتاژ و اقدام‌های مخرب و فریبکارانه مانع سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت نفت و پالایشگاه‌ها می‌شدند.
حسن‌بیگی ادامه داد: با مطبوعات، فضای رسانه، کلاس درس و پشتوانه پول‌های بی‌حساب و هدایت‌شده آن‌چنان آتش سنگین بر سر مدیران مظلوم و کارشناسان و اقشار فهیم وزارت نفت، دولت و نظام می‌ریختند و آنان را خائن، وطن‌فروش و غیره خطاب می‌کردند که بعضی از خادمین نظام اسلامی بخشی از عمر گران‌سنگشان را صرف پاسخگویی و توجیه مقام‌ها و حتی خانواده، همکاران و اطرافیانشان کردند تا جایی که آن فرصت طلایی تلف شد و حداقل سرمایه‌گذاری و توسعه در صنعت نفت صورت پذیرفت، البته بسیار غنیمت بود و اکنون امت رسول‌الله شاهد است که از همان قراردادها و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به‌صورت بیع متقابل و فاینانس اکنون چرخ کشور می‌چرخد و از تجاوزات بیشتر ترامپ به اقتصاد ایران اسلامی جلوگیری می‌کند. حقیقتاً جای سپاس و تشکر از مقام‌های شجاع وقت، مدیران دلسوز، کارکنان باانگیزه و خادمین به ملت در وزارت نفت را دارد.
 وجدان کاری یک کشور را از فرش به عرش می‌رساند
وی تصریح کرد: ایران اسلامی در چشم‌انداز ۲۰ سال استراتژی برداشت بیشتر به‌ویژه از مخازن مشترک و سرمایه‌گذاری در تولید پایدار را مصوب کرده، از این رو جا دارد مقام‌ها و مسئولان عالی‌رتبه کشور فریب جنجال و جنگ روانی کوتوله‌های بی‌مسئولیت، خوش‌نشینان عافیت‌طلب و نفوذی‌ها را نخورند، به مسئولان دلسوز و مدیران متعهد اعتماد ورزند تا واقع‌بینانه تصمیم گیرند و با جذب سرمایه خارجی و توسعه صنعت نسبت به خلق ثروت، تولید ملی و اشتغال پایدار اقدام کنند، بلکه کشور دیگر چه کنیم را کنار گذارد و آیندگان دچار سرنوشت امروز ما نشوند.
حسن‌بیگی عنوان کرد: تجربه ثابت کرده ضرورت دارد کشور نروژ الگوی ما باشد نه کشورهای عربی نفت‌خیز تحت قیمومیت آمریکا و قدرت‌های بزرگ. نروژ یک کشور نفت‌خیز، اما ثروتمند و با ثبات است. جمعیت ملاک نیست، چین، فقیر بود، نان برای خوردن نداشت، اما ظرف ۳۰ سال اقتصاد دوم جهان شد با ۱۶ تریلیون دلار پس‌انداز. با مدیریت قوی، سلامت، پاکدستی، نظم، قانون‌مداری، وطن‌پرستی. وجدان کاری یک کشور را از فرش به عرش می‌رساند، اما در لیبی دزدی، وطن‌فروشی، بی‌نظمی، دروغ، قانون‌گریزی و پارتی‌بازی باعث فقر، ناامنی، فساد و فحشا شده و محیط را آلوده و غیرت، غرور و پرستیژ ملی‌شان را تحقیر کرده است.
نماینده دامغان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون در ایران اسلامی معادل
۱۱ میلیون بشکه نفت خام، گاز تولید می‌شود و
۲ میلیون بشکه نفت خوراک پالایشگاه‌های داخلی و فرآورده آن، داخل کشور مصرف می‌شود. ۳۰ میلیارد دلار تولید پتروشیمی و ۹ میلیارد دلار صادرات فرآورده داریم، حدود ۹۰ درصد تولید برق کشور از نفت است. تولیدات بخش کشاورزی، صنایع، معادن، خدمات و رفاه عمومی و غیره قطعاً در یک کلام کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد و به دنیا می‌بالیم که خدا ملت ایران را دوست دارد، این مخازن عظیم نفت و گاز و ژئوپلیتیک ویژه را به ملت شیعه ما عطا فرموده است، اما متأسفانه شاهدیم هر روز بر بوق‌ها می‌دمند که کشور با درآمد غیرنفتی اداره می‌شود.