معادلات انرژي

۰

انتشار فراخوان احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی و بنزین در زاهدان
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از انتشار فراخوان احداث جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) و بنزین در شهر زاهدان خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، محسن وزارتی در این باره گفت: ثبت‌نام برای احداث جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی و دومنظوره سی‌ان‌جی و بنزین از ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و متقاضیان دارای صلاحیت می‌توانند از طریق مراجعه به ستاد منطقه، مدارک ثبت‌نام را ارائه دهند.
وی افزود: محدودیتی برای واگذاری این جایگاه‌ها وجود ندارد و واجدان شرایط که دارای زمین در مسیرهای پیش‌بینی شده در زاهدان هستند می‌توانند ثبت‌نام کنند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان درباره واگذاری جایگاه‌های دومنظوره نیز گفت: مجوز احداث چهار جایگاه دومنظوره در شهر زاهدان دریافت شده است و متقاضیان بخش خصوصی می‌توانند با ارائه مدارک لازم، ثبت‌نام کنند.
وزارتی، مهلت ثبت‌نام و ارائه مدارک از سوی متقاضیان را دوم خردادماه اعلام کرد و افزود: اشخاص متقاضی از تاریخ انتشار آگهی نوبت دوم
(۱۳ اردیبهشت‌ماه) به‌مدت ۲۰ روز یعنی تا دوم خرداد مهلت دارند ثبت‌نام کنند.
وی، دارا بودن زمین، سرمایه لازم برای احداث جایگاه، خرید تجهیزات و نزدیک بودن مکان احداث به خطوط اصلی گاز را از شرایط ضروری برای ثبت‌نام ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد:
افزایش ۱۸ درصدی گاز تزریقی به خط سراسری در سال جهش تولید
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۱۸ درصدی گاز تزریقی به خط سراسری در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان گفت: با وجود شرایط خاص و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده، با تلاش کارکنان این پالایشگاه ضمن توجه به پایداری تولید، برای تحقق این نام‌گذاری و افزایش تولید تلاش زیادی شده است.
وی با بیان اینکه فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸،
گاز غنی ورودی نزدیک ۲۰ درصد افزایش داشته، افزود: گوگرد مذاب تولیدی این پالایشگاه در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام برنامه‌های مدون و قابل توجه‌ای را برای افزایش تولیدات خود در دستور کار قرار داده، اظهار کرد: تولید گوگرد پاستیلی نیز در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۵ درصد افزایش داشته، این در حالی است که فروش گاز مایع در همین بازه زمانی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج برابر شده است.

اجرای ۵ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در آذربایجان غربی
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با اجرای پنج کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در سال نو، جهش گازرسانی را در سال جهش تولید آغاز کرده‌ایم.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی اظهار کرد: اجرای پنج کیلومتر شبکه گاز طبیعی در شرایط کنونی کشور باوجود شیوع ویروس کووید-۱۹ نشان می‌دهد ما عزم خود را برای ثبت رکورد گازرسانی و رساندن این نعمت خدادادی به مناطق محروم جزم کرده‌ایم.
وی ادامه داد: خدمت‌رسانی در شرکت گاز استان آذربایجان غربی خلل‌ناپذیر است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن حفظ امنیت جانی کارکنان، خدمت به مردم استان را با تلاش شبانه‌روزی و تحت هر شرایطی ادامه می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی اشتراک‌پذیری ۵۵۸ مشترک از ابتدای امسال تاکنون را گواهی بر این مدعا دانست و تصریح کرد: از زمان شروع به کار ادارات، کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان نیز فعالیت خود را آغاز و در یک ماه و نیم اخیر نزدیک به ۴۰۰ مورد انشعاب نصب کرده‌اند.
شیخی اظهار کرد: از ابتدای امسال، ۵۸۶ واحد مسکونی شهری و روستایی به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند که با این حساب، کل واحدهای مسکونی گازدار استان به تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار واحد رسید.
وی گفت: بهره‌مندی هرچه بیشتر مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی و همچنین صنایع استان، رویکردی است که امسال با وجود همه موانع به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم و برای دستیابی به اهدافمان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.