راه‌اندازی ۱۵ هنرستان وابسته و ۸۵۰ هنرستان جوارصنعت در مسیر توسعه مهارت‌آموزی کشور

وزیر آموزش و پرورش‌ در آئین افتتاح هنرستان مهارت تبریز خبر داد:

وزیر آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت در سال گذشته دانست و از تلاش همه مسئولان و همکاران این حوزه برای گسترش ظرفیت اشتغال‌پذیری دانش‌آموزان قدردانی کرد.

راه‌اندازی ۱۵ هنرستان وابسته و ۸۵۰ هنرستان جوارصنعت در مسیر توسعه مهارت‌آموزی کشور

وزیر آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت در سال گذشته دانست و از تلاش همه مسئولان و همکاران این حوزه برای گسترش ظرفیت اشتغال‌پذیری دانش‌آموزان قدردانی کرد.
به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در آیین افتتاح و بازدید از هنرستان مهارت تبریز، با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی ماهر و متناسب با بازار کار، گفت:یکی از بخش‌های موفق آموزش و پرورش در سال گذشته، توسعه ضریب اشتغال دانش‌آموزان در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای بود که با هم‌افزایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور محقق شد.
وی با قدردانی از همکاری‌های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و مسئولان حوزه آموزش‌های مهارتی، افزود: اگر نگاه بلند و همکاری‌های ارزشمند این عزیزان نبود، امروز شاهد چنین دستاوردهای بزرگی در حوزه مهارت‌آموزی نبودیم.
کاظمی با اشاره به اجرای طرح همنوا در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: در قالب این طرح، ظرفیت برون‌سپاری آموزش‌ها چهار برابر افزایش یافت و مراکز فنی و حرفه‌ای به هنرستان‌های وابسته تبدیل شدند که گامی بزرگ در استفاده بهینه از امکانات کشور است.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تاکنون ۱۵ هنرستان وابسته در سراسر کشور راه‌اندازی شده و ایجاد بیش از ۸۵۰ هنرستان جوارصنعت نیز در دستور کار است. این روند نشان می‌دهد آموزش و پرورش در مسیر توسعه مهارت‌آموزی گام‌های جدی و مؤثری برداشته است.وی تصریح کرد:در دنیا بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان در حوزه‌های فنی و مهارتی تحصیل می‌کنند. ما نیز با اتکا به برنامه هفتم پیشرفت و افق ۱۴۵۰، تلاش می‌کنیم سهم دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای را به بیش از ۵۰ درصد برسانیم.
در پایان این مراسم، وزیر آموزش و پرورش از تلاش معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و مسئولان استانی تقدیر کرد و توسعه آموزش‌های فنی را خدمت بزرگی به جامعه تعلیم و تربیت کشور دانست.