برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد

با حضور رئیس و سایر اعضاء ،کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ٩ دی برگزار شد.


ساوجبلاغ - سیروس رنجبر کهن
با حضور رئیس و سایر اعضاء  ،کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ٩ دی برگزار شد.
حسین جوادان رئیس کمیسیون فرهنگی با تقدیر از برنامه های مختلف اجرا شده در هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی خواستار برنامه ریزی منسجم برای بزرگداشت روز فرهنگی هشتگرد شد و گفت : 17 آذر که به عنوان روز فرهنگی هشتگرد انتخاب گردیده می‌تواند فرصتی برای معرفی فرهنگ غنی منطقه باشد.
جوادان افزود: خوشبختانه بنای کاروانسرای ینگی امام در حال مرمت است و امیدواریم مرمت این بنای تاریخی تا پایان آبان‌ماه به مرحله ای مطلوب برسد و بتوانیم شاهد اجرای برنامه های فرهنگی شهرداری و
شورای اسلامی شهر در این فضای باستانی باشیم .
وی در ادامه از راه اندازی کاروان مهربانی در محلات شهر خبر داد و افزود :با هدف کمک به اقشار ضعیف جامعه، کاروان مهربانی با حضور مشاورین و پزشکان و با پشتیبانی مدیریت شهری به محلات مختلف سرکشی و خدمات درمانی و مشاوره رایگان به خانواده ها خواهند داد .
رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آغاز طرح جمع‌آوری و مستند سازی آثار شهدای گرانقدر شهر خبر داد و افزود: این طرح به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و جمع آوری آثار شهدای شهر با همکاری ادارات مربوطه و نشر در مناسبات مختلف و فضای مجازی اجرا خواهد شد.
مهندس آلیانی معاونت فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز
با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در اثر بیماری کرونا ، از پیش بینی و تدوین برنامه‌های لازم برای استفاده بهینه از فضاهای ورزشی شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد .
آلیانی گفت: با توجه به وجود فضاهای مسقف و روباز متعدد در شهر که در سنوات گذشته توسط شهرداری ایجاد شده و اکنون با توجه به دستورالعمل‌های صادره بلااستفاده مانده اند ، با مشورت هیئت‌های مختلف ورزشی در نظر داریم تا با بهسازی فضاهای مذکور ، زمینه را را برای اجرای ورزش‌های کم برخورد از جمله اسکواش و تنیس فراهم کنیم که موضوع بصورت کارشناسی و با در نظر گرفتن نظریه کارشناسان بهداشت در
دست بررسی است .
راه اندازی خانه کودک و غرفه صنایع دستی در فروشگاه های زنجیره ای شهر و انتشار فراخوان جهت استفاده از طرح‌های فرهیختگان و صاحبنظران برای ساخت المان میادین از جمله مصوبات این جلسه بوده است .