میز خبر

۰

 

خط لوله جریانی چاه ۲۷ دهلران بهسازی شد
خط لوله هشت اینچ دسترسی به چاه شماره ۲۷ دهلران در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب که بر اثر بارندگی و رانش زمین دچار آسیب شده بود، تعمیر و بهسازی شد.  
به گزارش شانا به نقل از  شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نصیر محمدی، جانشین رئیس منطقه عملیاتی چشمه‌خوش، دهلران و سرکان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ساپورت‌های خط لوله چاه ۲۷ دهلران که در بستر رودخانه میمک قرار دارد و با وقوع بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر و رانش زمین در این منطقه، امکان شکستن آن، توقف تولید و نیز ریسک بالای عملیاتی وجود داشت، بر اساس برنامه‌، عملیات تعمیر، بهسازی و جابه‌جایی قسمتی از این خط لوله در کمترین زمان ممکن و به‌مدت یک هفته انجام شد.
وی با اشاره به برخی اقدام‌های انجام‌شده در این عملیات افزود: در این عملیات واحدهای تعمیرات خط لوله، ترابری، ایمنی، بهره‌برداری و همکاران ستاد کرمانشاه مشارکت فعال داشتند و اقدام‌هایی از جمله انتقال ماشین‌آلات سنگین شامل لودر، بولدوزر، بیل‌ مکانیکی، انتقال ۲۵ شاخه لوله ۸ اینچ، پاکسازی محل مورد نظر از مین‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی، جاده‌سازی به طول ۲۵۰ متر و عرض ۲۰ متر، ریسه کردن خطوط به طول ۲۰۰ متر، برشکاری سرد و گرم لوله ۸ اینج به تعداد  ۵ و ۳ سر، جوشکاری لوله به تعداد ۱۷ سر، HOT TAP برای تخلیه نفت داخل لوله به اندازه ۲ اینچ و رادیوگرافی سر جوش‌ها انجام شد.
واحد بهره‌برداری دهلران از مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهرستان دهلران از واحد توابع استان ایلام قرار دارد که با ظرفیت اسمی ۵۵ هزار بشکه در روز نفت تولیدی میدان‌های دهلران و دانان را پس از فرآورش و شیرین‌سازی به‌وسیله یک خط لوله ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتر به واحد نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌کند.

افزایش ۹۸ کیلومتری خطوط لوله در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز
مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز از افزایش ۹۸ کیلومتری خطوط لوله در این منطقه در سال ۹۸ خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمد کامل گفت: سال ۹۸ به‌منظور بالا بردن ضریب نفوذ استفاده از گاز در خطوط منطقه ۴ عملیات انتقال گاز، با اجرای عملیات‌های متعدد تزریق گاز و بهره‌برداری از خطوط لوله جدیدالاحداث، حدود ۹۸ کیلومتر به وسعت سرزمینی این منطقه افزوده شد.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های متفاوت تزریق گاز در سال گذشته گفت: تزریق گاز خط سنگان به میزان ۵۷ کیلومتر، تزریق گاز خط همت‌آباد - بام به میزان ۳۹ کیلومتر از مهم‌ترین عملیات‌های اجراشده در این زمینه هستند.
مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز ادامه داد: با اجرای عملیات‌هایی خطوط متصل به CGS مانند انشعاب صالح آباد، انشعاب نسر، انشعاب شماره ۳ مشهد و... در نتیجه آن گازدار کردن قسمتی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و قسمتی از استان سمنان، افزون بر افزایش به میزان ۱.۵ کیلومتر مربوط به این خطوط، جمع زیادی از هموطنان خصوصاً در مناطق محروم استان‌های خراسان و سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.


مدیر پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی:
شاخص قابلیت اطمینان فازهای ۱۷ و ۱۸ به ۹۹.۴ درصد رسید

مدیر پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدام‌های مؤثر و برنامه‌ریزی دقیق، شاخص قابلیت اطمینان فازهای ۱۷ و ۱۸ مجتمع گاز پارس جنوبی به ۹۹.۴ درصد رسیده است.به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن اسعدی اظهار کرد: با توجه به رویکرد تفکر سیستمی و تمرکز بر برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در کسب موفقیت‌ها در همه ادارات پالایشگاه هفتم، شکل‌گیری تیم تحلیل سیستم‌ها در پالایشگاه قبل از فرآیند تحویل و تحول از سال ۹۴ آغاز شد.
وی افزود: ما به‌عنوان تنها پالایشگاه جدید تحویل و تحول‌شده به مجتمع در سال ۱۳۹۷، به‌طور داوطلبانه در برنامه‌ریزی مدیریت راهبردی مجتمع ورود و نتایج عملکردی رو به رشدی را در سال ۹۷ تجربه کردیم.
مدیر پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با وجود فعالیت‌های باقی‌مانده طرح و با تلاش‌های همه‌جانبه و فراگیر همه همکاران در پالایشگاه، خوشبختانه همه شاخص‌ها در سال ۹۸ نیز روند رشد و بهبود خود را ادامه دادند.
به گفته اسعدی، پارسال شاخص قابلیت اطمینان به ۹۹.۴ درصد ارتقا یافته است.
وی تأکید کرد: شاخص حوزه تولید به‌خصوص تحقق محصولات با ارزش افزوده پروپان و بوتان نیز افزایش چشمگیری داشته است و شاخص میزان رضایتمندی مشتریان نیز به ۹۶.۵۳ درصد ارتقا یافته و شاخص‌های  اچ‌اس‌یی، نگهداشت و کیفیت محصولات نیز روند صعودی داشته‌اند. تمامی تلاش خود را برای ادامه این روند نیز در سال جاری به‌کار خواهیم بست.