تخت‌های کرونایی بیمارستان‌ها پُر شده است

بیماران غیراورژانس منتظر بمانند؛

بخش‌هایی که به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند، پر شده و عملا باید بخش‌هایی را که بیماران دیگر در آن حضور دارند، به سمت کرونا اختصاص دهند.

تخت‌های کرونایی بیمارستان‌ها پُر شده است

بخش‌هایی که به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند، پر شده و عملا باید بخش‌هایی را که بیماران دیگر در آن حضور دارند، به سمت کرونا اختصاص دهند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش بسیار زیاد مراجعه کنندگان کرونایی به بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه، گفت: در دور اول بیماری ۱۱ درصد مراجعه‌کنندگان کرونایی به بستری نیاز داشتند، اما در شرایط فعلی بالای
 ۲۲ درصد مراجعه کنندگان نیاز به بستری پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد افرادی که اکنون مراجعه می‌کنند، بدحال‌تر هستند و مراجعه کننده جدی‌تری محسوب می‌شوند.
دکتر فرشاد علامه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تخت‌های مربوط به مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: مراجعه کننده در حوزه کرونا بسیار زیاد است. هنوز موج دوم بیماری پایین نیامده بود، موج سوم بیماری اوج گرفت. البته بیمارستان به بیمارستان وضعیت تخت‌ها و بستری متفاوت است، اما از ۲۵ تا ۳۵ درصد تخت‌های هر بیمارستان‌مان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد. حال تصور کنید که بیماران دیگر هم وجود دارند، اما با افزایش مبتلایان به کرونا، مجبوریم تخت‌های خدمات و بیماران دیگر را به کرونا اختصاص دهیم و فقط بیماران اورژانسی را بپذیریم و بیماران الکتیو و غیراورژانسی مجبورند که منتظر بمانند. در این صورت عمل‌ها تاخیر می‌خورد و در این حوزه هم به مشکل برمی‌خوریم.
 نیاز ۲۲ درصد مراجعه‌کنندگان کرونایی به بستری
وی افزود: به هر حال چاره‌ای جز این اقدامات نداریم؛ چراکه متاسفانه میزان مراجعه کننده در حوزه بیماری کووید-۱۹ زیاد است. بیماران مبتلا به کرونا هم نسبت به دوره اول و دوم بیماری بدحال‌ترند و نیاز به آی سی یو در آنها بیشتر است. در عین حال اگر در دوره اول شیوع بیماری از ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا، یک نفرشان بستری می‌شد، در حال حاضر از ۱۰ بیمار دو برابر بیماران نیاز به بستری دارند. بر این اساس در دور اول بیماری در اسفند و فروردین
۱۱ درصد مراجعه‌کنندگان کرونایی به بستری نیاز داشتند و سایر بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شدند، اما در حال حاضر در شرایط فعلی بالای ۲۲ درصد مراجعه کنندگان نیاز به بستری پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد که افرادی که اکنون مراجعه می‌کنند، بدحال‌تر هستند و مراجعه کننده جدی‌تری محسوب می‌شوند که نیازمند بستری بیشتر، آی سی یو و امکانات بیشتری هستند.