معضل واردكردن واكسن آنفلوآنزا؛ داروخانه‌ها واكسن ندارند!

از همين ابتدا بيائيد تكليف‌مان را در مورد واكسن آنفلوآنزا روشن كنيم؛اين واكسن-كه معلوم نيست آن دوميليون دوزش حتي وارد شده يا نه- در هيچ داروخانه‌اي وجود ندارد؛ چون واكسني موجود نيست كه توسط داروخانه‌ها توزيع شود.



از همين ابتدا بيائيد تكليف‌مان را در مورد واكسن آنفلوآنزا روشن كنيم؛اين واكسن-كه معلوم نيست آن دوميليون دوزش حتي وارد شده يا نه- در هيچ داروخانه‌اي وجود ندارد؛ چون واكسني موجود نيست كه توسط داروخانه‌ها توزيع شود. بنابراين، براي خريد واكسن آنفلوآنزا، به داروخانه نرويد. البته مشخص هم نيست كه اگر واكسن آنفلوآنزا لازم داشته باشيم بايد به كجا برويم. خلاصه اين‌كه از خير واكسن آنفلوآنزا بگذريد. هرچند برخي مسئولان مي‌گويند در هر زماني از فصل پائيز و زمستان مي‌توانيد از اين واكسن استفاده كنيد، اما واقعيت ماجرا اين است كه اين واكسن ددلايني دارد از نيمه دوم شهريورتا نيمه اول ماه اول پائيز. چرا كه حدود
 40 روز پس از تزريق واكسن زمان لازم است تا بدن با توليد پادتن‌هاي مختلف، در برابر ويروس‌هاي مختلف آنفلوآنزا مقاوم شود. با تمام اين تفاصيل برخي مسئولان براي توجيه اين ديركرد و عدم توانايي در خريد واكسن به هر دليل ممكن و ناممكن اين دلخوشي نه چندان واقعي را به مردم داده و گفته‌اند هر زمان كه واكسن به دست‌تان رسيد تزريق كنيد. و اين هر زمان هم معلوم نيست چه‌قدر طول بكشد.
پس بهتر و مناسب‌تر آن است كه به گفته يكي از اعضاي ستاد مقابله با كرونا مردم تمام سعي خود را بكنند تا اصلا سرما نخورند، چه برسد به اين‌كه به آنفلوآنزا و يا كوويد19 مبتلا شوند. اين است كه با تمهيدات مختلف بهتر است مراقب سلامتي خود و اطرافيان باشيم و از ميوه‌ها و غذاهايي كه موجب تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود، بيشتر استفاده كنيم و در معرض افراد مبتلا و ازدحام و تردد در شهر قرار نگيريم.