خبر

۰

 

کمک ۳۹۰ میلیونی سران قوا برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
سران قوای مجریه، قضاییه و مقننه در مجموع با اهدای مبلغی معادل ۳۹۰ میلیون تومان در آیین گلریزان مجازی ستاد دیه کشور، ویژه ماه مبارک رمضان مشارکت کردند.
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، در راستای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا اگرچه امسال خیرین در آئین‌های معنوی گلریزان حضور فیزیکی ندارند، اما همیاری آن‌ها در روزهای سپری شده از ماه مهمانی خدا به مانند سال‌های قبل همچنان تداوم دارد.
اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری از طریق جشن‌های گلریزان برگزار شده در شبکه‌های استانی یا جشن‌های زنده مربوط به شبکه‌های اجتماعی مبالغ نقدی خود را به حساب‌های اختصاصی این ستاد مردمی در استان‌ها واریز و رمضان امسال نیز در احسان آزادی دربندان دردمند حضور چشمگیری دارند که در شمار این کمک‌ها می‌توان به اهدای
مبلغ ۲۷۰ میلیون تومانی حجت‌الاسلام روحانی، بذل کمک ۷۰ میلیون تومانی آیت‌الله رئیسی و واریز کمک ۵۰ میلیون تومانی علی لاریجانی اشاره داشت.

در واکنش به طرح الحاق کرانه باختری؛
۱۳۰ نماینده پارلمان انگلیس خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند
۱۳۰ نماینده پارلمان انگلیس از نخست وزیر این کشور خواستند تا در صورت الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین، رژیم صهیونیستی را تحریم اقتصادی کند.
به گزارش  مهر به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلیس، ۱۳۰ نفر از نمایندگان پارلمان انگلیس متشکل از احزاب و جریان‌های مختلف، نامه‌ای را خطاب به بوریس جانسون نخست وزیر این کشور ارائه کردند.
در این نامه از بوریس جانسون درخواست شده است در صورتی که
رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی فلسطین ملحق کند، این رژیم را مورد تحریم اقتصادی قرار دهد.
در ادامه آمده است: «الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اسرائیل کاملاً غیر قانونی است».

 مقام آمریکایی:
ایران جایگاه محکمی در سوریه دارد
یک مقام آمریکایی با تاکید بر اینکه همه نیروهای خارجی به جز روسیه باید از سوریه خارج شوند، گفت: ایران جایگاه محکمی در سوریه دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، جیمز جفری، فرستاده آمریکا در امور سوریه گفت: همه نیروهای خارجی که تا قبل از ۲۰۱۱ در سوریه حضور نداشتند، مانند نیروهای ترکیه‌ای، ایرانی و آمریکایی به جز نیروهای روسی باید  از سوریه خارج شوند.
وی در ادامه در مورد نقش ایران در سوریه گفت: ایران جایگاه محکمی در سوریه دارد تصور اینکه برقراری ارتباط با دمشق و بازگشت آن به اتحادیه عرب، باعث دور شدن حاکمیت سوریه از ایران می‌شود، غیر ممکن است.

 انتقاد تند چین از آمریکا به خاطر حمایت از تایوان
چین از آمریکا به خاطر حمایت از عضویت تایوان در سازمان ملل انتقاد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین از آمریکا به خاطر حمایت از عضویت تایوان در سازمان ملل انتقاد کرد.
دیپلمات‌های چین در دفتر سازمان ملل در نیویورک، «اعتراض شدیدالحن» خود به این اظهارات مقام‌های آمریکایی را به واشنگتن اعلام کردند.
«کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری عنوان کرده بود که عدم عضویت تایوان در سازمان ملل متحد خلاف مقرارات این سازمان و علیه مردم این سرزمین است.
هیئت دیپلماتیک چین نیز در واکنش به توئیت این دیپلمات آمریکایی گفت که تایوان بخش غیرقابل تفکیک چین است.

عراق: واردات گاز از ایران ادامه خواهد داشت
وزیر برق عراق اعلام کرد که این کشور به وارد کردن انرژی از ایران ادامه می‌دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، لوی الخطیب در یک سخنرانی با اشاره به مشکلات صنعت برق عراق گفت که عراق به برنامه‌ریزی خود برای واردات برق از اردن و نیز اتصال به شبکه برق کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و نیز واردات گاز از ایران در آینده نزدیک ادامه می‌دهد.وی افزود: با طرف اردنی درباره قرارداد واردات برق مذاکره کردیم اما این امر به ۲۴ ماه زمان نیاز دارد که میزان آن تا حد زیادی با واردات برق ایران مساوی است.

 نشنال اینترست:
سیاست ترامپ در مورد ایران، آمریکا را در آستانه جنگ قرار داده است
نشنال اینترست در گزارشی به سیاست ترامپ در مورد ایران پرداخت و نوشت: در مورد ایران، ترامپ نه تنها نتوانسته به سیاست‌های مقابله‌ای پایان دهد، بلکه او فعالانه مسیری را دنبال کرده است که آمریکا را در آستانه یک جنگ جدید در خاورمیانه قرار داده است.
به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، ایالات متحده هزاران دلار برای حفظ تسلط نظامی در خاورمیانه هزینه کرده است. آمریکا این کار را به نام ایجاد ثبات در منطقه و امنیت برای آمریکا انجام داده است. هیچ یک از این اهداف محقق نشده است. مداخلات آمریکا در خاورمیانه با تحریک متحدان ایالات متحده برای متوقف کردن دیپلماسی منطقه‌ای، منطقه را بی‌ثبات کرده است. این در حالی است که بسیاری از مردم آمریکا با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

اختصاص پرواز برای بازگشت ایرانیان از وین به تهران
سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با پیگیری های به عمل آمده ان‌شاءالله با پرواز اختصاصی هموطنان ساکن اتریش و کشورهای همسایه می‌توانند به کشور بازگردند.
به گزارش ایسنا، بر اساس این اطلاعیه هموطنان مقیم اتریش و کشورهای همسایه طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، پرواز فوق العاده هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) از فرودگاه بین المللی وین برای بازگرداندن هموطنان متقاضی بازگشت به ایران در روز سه شنبه ۱۶ اردیهبشت ۱۳۹۹ مطابق با ۵ می ۲۰۲۰ انجام خواهد شد.