برد دوم رقم می خورد؟

آمار نگران کننده استقلال برابر تیم‌های عراقی؛

تیم فوتبال استقلال در شرایطی به مصاف نماینده عراق می رود که یکی از حساس ترین دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو دارد اما آمارش نگران کننده است.


تیم فوتبال استقلال در شرایطی به مصاف نماینده عراق می رود که یکی از حساس ترین دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو دارد اما آمارش نگران کننده است.
به گزارش مهر، تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود پس از شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا، باید روز یکشنبه به مصاف الشرطه عراق برود. دیدار استقلال و الشرطه را می‌توان یک دیدار سنتی بین تیم‌های ایرانی و عراق دانست چون این دو تیم بیشترین تقابل بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها را دارند.
استقلال در ادوار و فرمت‌های مختلف آسیا تنها با ۳ تیم الشرطه، الزورا و نیروی هوایی عراق بازی کرده و خارج از این مسابقات نیز با یک تیم عراقی دیگر به اسم منتخب آشوری‌های بغداد به صورت غیر رسمی و دوستانه دیدار داشته است.
آبی‌پوشان اولین بار در سال ۱۳۳۳ و آخرین بار در سال ۹۸ با یک تیم عراقی روبرو شدند و در این مدت تنها ۸ بار مقابل تیم‌های عراقی به میدان رفته‌اند که نسبت به رویارویی آنها با تیم‌های دیگر کشورهای عربی بسیار کمتر است.
منتخب آشوری‌های بغداد، الزورا، نیروی هوایی و الشرطه ۴ تیم عراقی هستند که در ۸ بازی قبلی رویاروی آبی‌های تهران دیدار داشته‌اند که اکثر این دیدارها نیز به سود تیم‌های عراقی به پایان رسیده است.
استقلالی‌ها در ۸ بار گذشته تنها یک بار موفق به شکست دادن یک تیم عراقی شده که آن هم مرحله یک هشتم نهایی در جام باشگاه‌های آسیا فصل ۹۹-۹۸ بود. آبی‌پوشان در دیداری که در روز اول آبان سال ۷۷ برگزار شد در تهران با ۲ گل علیرضا اکبرپور و محمد مؤمنی این تیم را شکست دادند و این تنها پیروزی آنها بر یک تیم عراقی است.
عراقی‌ها ۴ بار موفق به شکست دادن استقلال شده و ۳ بار هم دیدارهای آنها با آبی‌پوشان تهران با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.