اگر منتظر گرم شدن هوا براي خلاصي از كروناويروس هستيد؛ بخوانيد!

یادداشت

بر اساس مطالعات و تحقيقات پژوهشگران در عرصه پزشكي، كروناويروس نمي‌تواند دماي بالاتر از ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتي‌گراد را تحمل كند و در اين دما از بين مي‌رود؛ بنابراين عده‌اي، منتظرند هوا گرم شود و يك تابستان با خورشيد سوزان از راه برسد تا خيال‌شان درباره اين ويروس راحت شود.

اگر منتظر گرم شدن هوا براي خلاصي از كروناويروس هستيد؛ بخوانيد!

 

بر اساس مطالعات و تحقيقات پژوهشگران در عرصه پزشكي، كروناويروس نمي‌تواند دماي بالاتر از 65 تا 70 درجه سانتي‌گراد را تحمل كند و در اين دما از بين مي‌رود؛ بنابراين عده‌اي، منتظرند هوا گرم شود و يك تابستان با خورشيد سوزان از راه برسد تا خيال‌شان درباره اين ويروس راحت شود. حتي برخي پزشكان و متخصصان كشور خودمان هم بارها تكرار كرده‌اند كه با گرم شدن هوا ویروس در محیط زودتر از بین می‌رود وظاهرا در تهران پیک شدید بیماری را به دلیل رعایت فاصله‌گذاری
گذرانده‌ایم.
اما اخيرا پروفسور تاسوکو هونجو، استاد پزشکی برنده جایزه نوبل ژاپن، با صحبت‌هايش، ترديدهايي در اين مورد ايجا كرده است. او معتقد است کروناویروس طبیعی نیست، چرا كه اگر ویروس طبیعی باشد، این‌گونه جهان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؛ با وجود متفاوت بودن دماي هواي كشورها، اين ويروس از قطب شمال گرفته تا استوا و آفريقا در حال انتشار است و كاري هم به دماي گرم و سرد هوا ندارد! به گفته تاسوكو، كوويد19 هم در کشوری مانند سوئیس گسترش يافته كه اقليمي سرد دارد و هم  در مناطق بیاباني بسيار گرم گسترش می‌یابد؛ در حالی‌که اگر طبیعی بود، در مکان‌های سرد پخش می‌شد، اما در مکان‌های گرم می‌مرد.
به هر حال اين خبر، درست يا نادرست، بر ترديدها و اضطراب‌هاي جهاني در رابطه با نحوه مقابله با اين ويروس افزوده است. اما در همه حال پيشگيري بهترين روش درمان است؛ در همين راستا، هنگ كنگي‌ها در فرودگاه‌هاي خود اتاقك‌هاي مخصوصي ايجاد كرده‌اند كه كروناويروس‌هاي بدن فرد مبتلا با ورود به آن اتاقك و توسط سوزن‌های نانویی از بين مي‌رود. در این اتاقک‌ها از پوسته‌های بهداشتی و محافظ CleanTech استفاده شده تا کرونا را از بین ببرد. احتمالا استفاده از اين روش مي‌تواند براي ما هم موثر باشد.