میوه‌ها و سبزیجاتی که برای داشتن عمر طولانی و سلامت بدن توصیه شده‌اند

با مصرف برخی میوه و سبزیجات مفید احساس جوانی کنید و از خود در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن محافظت کنید.

با مصرف برخی میوه و سبزیجات مفید احساس جوانی کنید و از خود در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن محافظت کنید.
عوامل زیادی وجود دارد که بر روی سن شما تأثیر می‏گذارد:ژنتیک، محیط، استرس، مصرف دخانیات و رژیم غذایی شما.در حالی که برخی از عوامل خارج از کنترل شما هستند، می توانید روی غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید به عنوان راهی برای بهبود طول عمر خود تمرکز کنید.در حالی که غذاهای مختلفی مانند آجیل، ماهی، روغن، گیاهان و ادویه‌ها وجود دارند که می‌توانند به پیری کمک کنند، اما ما می‌خواهیم به طور خاص بر روی میوه‌ها و سبزیجاتی تمرکز کنیم که تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند به کند کردن پیری و بهبود طول عمر کلی شما کمک کند.
اما ابتدا، چگونه میوه ها و سبزیجات دقیقاً می توانند بر روند پیری شما تأثیر بگذارند؟ این غذاها حاوی مواد مغذی مختلف، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال هستند که می توانند به بدن شما کمک کنند تا از بیماری ها و عوارض مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی، زوال شناختی، التهاب، یا آسیب استرس اکسیداتیو جلوگیری کند، یا می‏تواند به کاهش خطر ابتلا به مواردی مانند فشار خون کمک کند.و کلسترول، که مستقیماً بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تأثیر می گذارد.اما کدام میوه ها و سبزیجات خاص از نظر این مواد مغذی ضد پیری غنی ترند؟
 کلم قرمز/بنفش
کلم قرمز و بنفش یکی از بهترین سبزیجات برای مصرف طولانی مدت است.
این کلم از خانواده چلیپایی است، به این معنی که منبع قوی از آنتی اکسیدان های حاوی گوگرد به نام گلوکوزینولات است که تحقیقات نشان داده است، همراه با آنتوسیانین، ترکیب قدرتمند دیگری در کلم، به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و آرتریت کمک می کند.و بیماری های عصبی.
 قارچ
همه طعم قارچ را دوست ندارند، اما اگر از طرفداران آشپزی با قارچ هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید این قارچ فواید ضدپیری دارد.
انواع گونه هایی مانند شیتاکه، ریشی و میتاکه به دلیل داشتن محتوای بالای بتا گلوکان - قندهای پیچیده ای که سیستم ایمنی را تحریک می کنند، به ویژه به دلیل پتانسیل آنها برای حمایت از سلامت ایمنی مورد توجه قرار گرفته اند. قارچ همچنین منبع آنتی اکسیدان های قوی مانند سلنیوم و ارگوتیونئین است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک می کند.
 بلوبری
بلوبری فواید سلامتی را به هر شکلی که بتوان تصور کرد ارائه می کند، یکی از مزایای اصلی آن کمک به پیری سالم است.
بلوبری که اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود، سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنتوسیانین ها است که ممکن است به طول عمر کمک کند. این ترکیبات قدرتمند با استرس اکسیداتیو و التهاب مبارزه می کنند، شرایطی که با بیماری های مزمن و پیری مرتبط است. گنجاندن بلوبری در رژیم غذایی شما می تواند سلامت شما را در کوتاه مدت بهبود بخشد و همچنین ممکن است زندگی طولانی تر و سالم تر را افزایش دهد.
منبع:همشهری آنلاین