امسال اقدامات گسترده‌ای برای ساماندهی معضل ترافیك انجام خواهد شد

شهردار قدس:

اولین نشست مشترک شورای معاونین فرمانداری شهرستان و شهرداری قدس با حضور فرماندار و معاونین، شهردار و اعضای شورای معاونین شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر قدس در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

شهرستان قدس-مژگان علیقارداشی
اولین نشست مشترک شورای معاونین فرمانداری شهرستان و شهرداری قدس با حضور فرماندار و معاونین، شهردار و اعضای شورای معاونین شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر قدس در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.
وحید گلی‌کانی فرماندار شهرستان قدس در این نشست، برگزاری جلسات مشترک دو مجموعه را موجب هم‌افزایی در ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان دانست و گفت: باید نوع خدمات به شهروندان گسترش یابد و به سمت ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان برویم تا شاهد تسهیل‌گری در این زمینه باشیم.
وی اظهار داشت:همانگونه که تاکنون شاهد بوده‌ایم باید به گونه‌ای کار و عمل کنیم که مردم لمس کنند دو مجموعه در کنار هم خدمت می‌کنند، لذا در چهارمین دهه از انقلاب اسلامی مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب باید شاهد تکریم بیش از پیش ارباب رجوع در ادارات باشند.
فرماندار شهرستان با اشاره به خدمات شهرداری در حوزه‌های مختلف، بیان کرد:در ساخت‌وسازها باید جنبه‌های مختلف امنیتی، خدماتی و اصول شهرسازی رعایت شود و ساخت‌وسازهای غیرمجاز که در دوره اخیر کاهش قابل توجهی یافته، به صفر برسد.مواردی همچون ساماندهی ترافیک، ساماندهی ضایعات، توسعه فضای سبز و زیباسازی شهر و...نیز از اولویت‌های شهر ماست که باید اقدامات اساسی در این حوزه‌ها صورت گیرد.
گلی‌کانی ضمن تقدیر از همراهی‌ها و خدمات مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف، گفت:امیدواریم شاهد هم‌افزایی بیشتر دو مجموعه در جلسات آتی و در نتیجه ارتقای خدمات به شهروندان باشیم تا شهرستان قدس را به عنوان شهرستانی برتر در عرصه‌های مختلف معرفی کنیم.
سعید شهلی شهردار قدس نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه، به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری در سال گذشته و برنامه‌های مدیریت شهری در سال پیش رو پرداخت و گفت:برای اولین بار در شهرقدس و در راستای صیانت از پرسنل شهرداری اقدام به راه‌اندازی کمیته سلامت نمودیم که با این اقدام از بسیاری از تخلفات جلوگیری به عمل خواهد آمد. همچنین در راستای تکریم ارباب رجوع، مشخصات پرسنل در ورودی اتاق‌های مجموعه نصب گردیده که شهروندان می‌توانند از طریق
کیو.آر.کد درج شده در این تابلوها گزارشات و شکایات خود را اعلام نمایند.
شهلی افزود:الحمدلله در سال گذشته به وعده خود در اجرای نهضت آسفالت عمل کردیم و حجم قابل توجهی آسفالت‌ریزی در حدود ۳۰۰ هزار مترمربع با صرف اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریالی در معابر سطح شهر انجام گردید.امسال نیز اعتبار خوبی در این حوزه دیده شده و رویکرد ما بیشتر پر کردن چاله‌هاست تا رضایتمندی مردم حاصل شود.
شهردار قدس با بیان اینکه شورای اسلامی و شهرداری قدس در سال جاری عزم جدی برای ساماندهی معضل ترافیک دارند، بیان کرد:شهرداری نسبت به استفاده از مشاور ترافیکی توانمند اقدام نموده تا این حوزه به صورت کارشناسی ساماندهی شود.با اجرای طرح‌های تعریض و اصلاح هندسی معابر، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، جابجایی ترمینال مسافربری و اقدامات ترافیکی دیگر از جمله یکطرفه کردن معابر در راستای کاهش ترافیک اقدام خواهیم کرد.
 وی خاطر نشان کرد:راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیک، ارتقای زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات آتش‌نشانی، راه‌اندازی و نصب تلویزیون‌های شهری و ارتقای سرانه‌های عمومی از برنامه‌های مهم مدیریت شهری در سال جاری می‌باشد.
سعید ششگل‌نژاد رئیس شورای اسلامی شهر قدس نیز در سخنانی برگزاری جلسات مشترک فرمانداری و شهرداری را موجب هم‌افزایی بیشتر این دو مجموعه مهم در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان دانست و گفت:الحمدلله شاهد اقدامات گسترده‌ای در ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت خدمات شهرداری در سال‌های اخیر هستیم که با تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی شهردار محترم و مجموعه پرتلاش شهرداری رقم خورده است.هر چند هنوز با حد مطلوب فاصله داریم که امیدواریم در دوره باقیمانده از دوره ششم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.