وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی

رئیس و اعضای هیات مدیره جامعه اورولوژی ایران تشریح کرد؛

رئیس و اعضای هیات مدیره جامعه اورولوژی ایران، به تشریح وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی در کشور پرداختند.

رئیس و اعضای هیات مدیره جامعه اورولوژی ایران، به تشریح وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی در کشور پرداختند.
به گزارش مهر، سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران، در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، گفت:همایش سالیانه جامعه اورولوژی، فرصت مغتنم برای گردهمایی همکاران با آشنایی با تازه‌های رشته اورولوژی و تبادل تجربیات است.
وی افزود:برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری، دو رشته مهم نفرولوژی و اورولوژی را داریم که اهمیت رشته اورولوژی در بحث مراقبت و درمان، بیشتر خودنمایی می‌کند.
ضیایی ادامه داد:بیماری‌های کلیوی، مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری و…، همگی تحت الشعاع رشته اورولوژی است.
وی تاکید کرد:اورولوژی جزو رشته‌های پیشرو بوده که وابسته به دستگاه است.رئیس جامعه اورولوژی ایران افزود:در سطح منطقه، جزو بهترین ارائه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های اورولوژی هستیم.
ضیایی با اشاره به اهمیت عمل‌های جراحی کم تهاجمی، تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد جراحی‌های سنگ کلیه به شکل باز انجام می‌شود.
وی افزود:سنگ‌های ادراری، پروستات، عفونت‌های دستگاه ادراری و سرطان‌های دستگاه ادراری، به ترتیب شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی محسوب می‌شوند.
رئیس جامعه اورولوژی ایران، از افزایش سطح سواد سلامت جامعه به عنوان یکی از دلایل افزایش تشخیص بیماری‌ها نام برد و تاکید کرد: اگر کشور بر روی سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان از افزایش بار بیماری‌ها جلوگیری کرد.
در ادامه، محمدعلی زرگر عضو هیأت جامعه اورولوژی ایران گفت:جامعه اورولوژی هر سال در اردیبهشت ماه یک کنگره برگزار می‌کند که هدف آن، به روزرسانی اطلاعات و معلومات همکاران اورولوژیست است.
وی افزود:پروستات، یکی از بیماری‌های شایع است که دو نوع خوش خیم و بدخیم دارد.زرگر ادامه داد: جامعه اورولوژی ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است و شاید در بحث دسترسی به دستگاه‌های مورد نیاز با محدودیت مواجه باشیم.
وی از فشارخون و دیابت به عنوان دو عامل نارسایی کلیه نام برد و افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری‌های هزینه ساز است.
رباب مقصودی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور از رشته اورولوژی شروع شده و خیلی از جراحی‌ها با این روش انجام می‌شود.
وی افزود:با عمل‌های کم تهاجمی برای درمان سنگ کلیه، بیمار می‌تواند خیلی سریع به شرایط عادی باز گردد.
مقصودی ادامه داد:یکی از معضلات خانم‌ها در سنین بالا، عارضه بی اختیاری ادراری است که اقدامات درمانی در کشور برای این عارضه به خوبی انجام می‌شود.