آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه

فرماندار ایذه از آغاز عملیات حفاری تونل انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ به ایذه به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان خوزستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب  از سد کارون ۳ به ایذه

فرماندار ایذه از آغاز عملیات حفاری تونل انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ به ایذه به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان خوزستان خبر داد.
حسن نبوتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز عملیات حفاری تونل انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ به ایذه از اول اردیبهشت ماه اظهار کرد: در سفر اول و دوم رئیس جمهور به خوزستان، بر اجرای پروژه انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ تاکید شد که اواخر سال ۱۴۰۲ این پروژه با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد و سپس قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) قراردادی با وزارت نیرو و سازمان آب و برق منعقد کرد و تجهیز کارگاه انجام و پروژه وارد فاز اجرایی شد.
  وزیر نیرو :برای انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه در حداقل زمان تلاش می‌کنیم
وزیر نیرو گفت: یک طرح اضطراری برای تامین آب ایذه در نظر گرفتیم که مقداری حجم آب را افزایش می‌دهد اما خواسته مردم انتقال آب از سد کارون سه است و تلاش می‌کنیم در حداقل زمان این پروژه که شامل ۱۵ کیلومتر تونل است، اجرا شود.
وی افزود: فاز نخست این پروژه برای حفر تونل اول اردیبهشت ماه آغاز شد که در قالب این طرح علاوه بر تامین آب کشاورزی و آب شرب شهرستان ایذه و باغملک، آب شرب شهرستان‌های هفتکل، رامهرمز و رامشیر تامین خواهد شد.
نبوتی با اشاره به تامین اعتبار اجرای این پروژه  از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان بیان کرد: افق این طرح سه ساله است که اگر در تامین اعتبار وقفه ایجاد نشود در این سال‌ها اجرایی می‌شود.