قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد

قیمت‌ جهانی نفت خام به‌دنبال رشد سریع‌تر از انتظار در چین و تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه ایستاد.

قیمت‌ جهانی نفت خام به‌دنبال رشد سریع‌تر از انتظار در چین و تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه ایستاد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات در پی رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد چین و تداوم تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به حمله‌های موشکی تهران به مناطق فلسطین اشغالی افزایش یافت.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۴ و ۳۷ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۴۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۵۸ سنت برای هر بشکه رسید.
نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه با ۴۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۹۰ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.
قیمت هر دو شاخص نفتی به‌دلیل رشد اقتصادی فراتر از حد انتظار در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان افزایش یافت.
داده‌های دولت چین نشان داد تولید ناخالص داخلی رسمی در سه ماه نخست ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته که به‌راحتی از انتظارهای تحلیلگران هم پیشی گرفته است.
قیمت نفت هفته گذشته به بالاترین سطح از اکتبر رسید، اما پس از حمله‌ موشکی تهران به اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی در  معاملات روز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) کاهش یافت.
تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد ریسرچ روز سه‌شنبه در یادداشتی گفتند واکنش رژیم اشغالگر قدس به حمله موشکی تهران تعیین می‌کند آیا تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پایان یا ادامه می‌یابد.