تعاونی‌ها تبلور مردمی سازی اقتصاد هستند

دستیار مردمی سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز با حضور حامد فروزان دستیار مردمی سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرج برگزار شد.

کرج_فرشته خاکپور
جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز با حضور حامد فروزان دستیار مردمی سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرج برگزار شد.
در این جلسه حامد فروزان دستیار مردمی سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تحقق شعار سال و اهتمام وزارت متبوع در مردمی سازی اقتصاد گفت: نیاز امروز ما در بخش اقتصاد در مردمی سازی
بیش از سایر حوزه هاست، البته در همه ابعاد این ضرورت احساس می شود.باید دید که در حوزه اقتصادی که الان مساله ما هست در مردمی سازی اقتصاد چه باید کرد؟ سلول بنیادی در زیست بوم اقتصاد مردمی چیست ؟ یعنی با چه ساز و کاری ما می خواهیم مشارکت مردمی را فراهم کنیم؟ همه این ها نکاتی است که باید مدیران محترم دستگاه های اجرایی برای آن به صورت مدل های بومی و برش های استانی طرح‎هایی را آماده کنند تا کارها به دست مردم پیگیری شود.
دستیار مردمی سازی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید قانون بر تحقق 25 درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد و توسعه و اداره کشور گفت:تعاون نمونه بسیار موفقی برای مردمی سازی اقتصاد در مرحله اول و مردمی سازی حکمرانی در وحله بعدی است زیرا تعاون بهترین ساز و کار در قانون را داشته و تجارب و نمونه های موفقی از این بخش مهم اقتصادی در کشور در شاخه‎های مختلف وجود دارد که باید به عنوان متولی بخش تعاون در کشور در ترویج بخش تعاون و ظرفیت های آن به طور جدی عمل و اقدام نماییم چنانچه در جلسات اخیر با ریاست محترم جمهور، ایشان نیز به جد بر توجه بخش تعاون تاکید بسیار نمودند.
  تقویت شبکه های مردمی و شناسایی حلقه های میانی
وی دیگر مساله اساسی در تعامل با مردم و مشارکت آنان در امور را تقویت شبکه های مردمی و شناسایی حلقه های میانی دانسته و اظهار کرد:مدیران و بویژه مدیران وزارت مردم باید شبکه های ارتباطی خود را با مردم قوی‎تر کنند و یکی از بهترین ساز و کارهای تقویت شبکه ارتباطی با مردم، ایجاد حلقه های میانی است و این حلقه میانی یعنی گروه فعال و متعهد، یعنی گروهی که دارای مجموعه ای از فعالیت هایی است که آن حوزه را راهبری و مدیریت می کند، البته این حلقه میانی یک
 کنش گر و فعال مردمی نیست بلکه حلقه میانی چیزی بین فعالان و حاکمیت است و آن حلقه میانی است که می تواند ساز و کار ارتباطی مدیران را با مردم تقویت کند و آن را چند برابر کند.پس ضرورت دارد مدیران برای تحقق مردمی سازی امور نسبت به شناسایی حلقه های میانی در هر بخش تخصصی بین دولت و مردم اقدام کنند.
دستیار مردمی سازی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خطاب به بانک های وزارت متبوع، بر شناسایی و تقویت حلقه های میانی با مردم در حوزه دانش بنیان و حمایت ها وخدمات اجتماعی در ارائه خدمات خود تاکید کرد و خاطر نشان کرد: با وجود عملکرد خوب بانکها در ارائه خدمات غیرحضوری به مردم و سهولت فرآیندهای بانکی برای مردم اما نمی توان این خدمات را به عنوان تنها عامل مردمی سازی اقتصاد درنظر گرفت بلکه بانک باید بتواند ساز و کاری را طراحی کنند که سرمایه‎های خرد مردم را تجمیع و در اختیار تولید قرار دهد و این هنر مدیر بانک هست که بگوید من این حجم از سرمایه خرد را با این طراحی جمع آوری کنم و در اختیار تولید کننده و لایه های مختلف تولید قرار دهم و این می تواند
مردمی سازی اقتصاد را محقق کند.