طرح سراسری کاهش آسیب‌های اجتماعی تا پایان فروردین

معتادان رایگان درمان می شوند؛

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح سراسری کاهش آسیب های اجتماعی در شهر تهران تا پایان فرودین ماه به اجرا در می آید؛ گفت: تمامی معتادان می توانند با مراجعه به مراکز یاورشهر به شکل رایگان مورد درمان قرار گیرند.

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح سراسری کاهش آسیب های اجتماعی در شهر تهران تا پایان فرودین ماه به اجرا در می آید؛ گفت: تمامی معتادان می توانند با مراجعه به مراکز یاورشهر به شکل رایگان مورد درمان قرار گیرند.
احمد احمدی صدر در گفت و گو با فارس گفت: شهرداری تهران به منظور کاهش آسیب های اجتماعی با ارائه خدمات اجتماعی و اقدامات اساسی در تلاش است بستر مناسبی را برای  درمان معتادان به مواد مخدر فراهم کند.  
وی افزود: به همین منظور شرایطی برای معتادان به مواد مخدر فراهم شده تا در صورت مراجعه شخصی برای ترک اعتیاد، با همکاری سایر نهادها و مجموعه های مردمی این فرد به صورت رایگان روند درمان را آغاز کند.
احمدی صدر ادامه داد: درمان رایگان برای تمامی افراد معتاد به تمامی مواد مخدر در مراکز یاورشهر صورت می گیرد و در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند با مراجعه به 9 مرکز یاورشهر یا 28 پایگاه  خدمات اجتماعی مراحل درمانشان آغاز می شود.
مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: 9 گام تربیتی، آموزشی و درمانی برای بهبود معتادان در نظر گرفته شده است که این افراد آسیب دیده با گذراندن این دوره ها به شکل کامل مورد درمان قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه  طرح سراسری ساماندهی آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران در حال اجرا است؛ گفت: برای نخستین بار طرح گشت های حامی شهر مناطق ۲۲گانه تهران با ۱۰۰ خودرو در فصل بهار نیز فعالیت خواهند داشت.احمد احمدی صدر در این خصوص ادامه داد : فعالیت گشت حامی شهر مناطق ۲۲گانه تهران در فصل سرد سال از مهر ماه تا پایان اسفند ماه با هدف ساماندهی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب فعالیت دارند؛ اما باتوجه به اینکه در این دوره مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به کاهش آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران در نظر گرفته شده فعالیت گشت های حامی شهر در فصل بهار نیز ادامه دارد.
وی افزود: گشت های حامی شهر مناطق ۲۲گانه شهر تهران با هدف ساماندهی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در کنار سایر متولیان کاهش آسیب در مناطق فعالیت دارند.احمدی صدر گفت: در حال حاضر گشت های حامی شهر سازمان نیز به شکل ویژه فعالیت دارند و در برخی از مناطق گشت های حامی شهر منطقه با چند دستگاه خودرو اقدام به فعالیت می کنند.
مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد :  شهروندان نیز می توانند موضوعات حوزه آسیب های اجتماعی را با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند تا همکارانم در گشت حامی شهر اقدام به خدمات رسانی کنند.