پیامک هایی از جنس تذکرگونه یا واقعی

شاید برای هریک از شهروندان حداقل یکبار پیامک های مالیاتی ارسال شده باشد که هرکدام را به نحوی و با لحنی تهدید آمیز به پرداخت مالیات و رسیدگی پرونده خود فراخوانده است. پیامک هایی که باعنوان های مختلف برای مودیان و صاحبان خودرو و حتی افرادی که پرونده مالیاتی ندارند ارسال شده است که اگر به پرداخت مالیات خود اقدام و یا پرونده را به روز نکنند چنین و چنان خواهد شد!.

شاید برای هریک از شهروندان حداقل یکبار پیامک های مالیاتی ارسال شده باشد که هرکدام را به نحوی و با لحنی تهدید آمیز به پرداخت مالیات و رسیدگی پرونده خود فراخوانده است. پیامک هایی که باعنوان های مختلف برای مودیان و صاحبان خودرو و حتی افرادی که پرونده مالیاتی ندارند ارسال شده است که اگر به پرداخت مالیات خود اقدام و یا پرونده را به روز نکنند چنین و چنان خواهد شد!.
شاید ارسال سراسری این چنین پیامک هایی برای مردم امری تذکرگونه قلمداد شود و حتی لحن تهدید آمیز آن را نیز نادیده می گیریم. اما باید درمورد منبع شناسایی افراد در زمره مودیان و یا صاحبان خودرو و خانه های خالی توضیح داده شود که چطور افراد را در زمره این پرونده ها قرار می دهند.
مهمتر از این موضوع بحث یکسویه بودن سیاست های مالیاتی کشور است؛ و برای مردم به گونه ای استنباط می شود که گویی فقط این سیاست ها جنبه برخوردی با مردم و صرفاً کسب درآمد دارد. چرا که در مقابل آن هیچ گونه توضیحی درمورد خرج کرد و هزینه مشخص این درآمدها صورت نمی گیرد.
نکته دیگر عدم ارتقای سطح خدماتی است که باید براساس قانون با استفاده از درآمدهای مالیاتی صورت گیرد. این مسائل می تواند موجب نارضایتی عمومی شود و بهتر است که شفاف سازی برای مردم صورت گیرد تا آنها هم در اداره کشور سهیم و استقبال نمایند.