آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌ از امروز

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از امروز(۱۸ فروردین) آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) ادامه دارد.

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از امروز(۱۸ فروردین) آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، بر اساس دستورالعمل اعلامی آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد.‌ ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از امروز شنبه (۱۸ فروردین) تا روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.
 مدارس مسئولیتی برای ثبت‌نام ندارند
بر اساس دستورالمعل صادره ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و توسط داوطلبان انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان، مسئولیتی در این خصوص ندارند. همچنین دانش‌آموزان اتباع خارجی باید از کد اتباع استفاده کنند.
کارت ورود به جلسه آزمون شامل نام، نام خانوادگی، عکس داوطلب و سایر اطلاعات مورد نیاز مدارس سمپاد و نمونه دولتی انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه آزمون پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
شرکت داوطلبان در جلسه آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.
آزمون ورودی پایه هفتم ۳۱ خرداد و آزمون دهمی‌ها اول تیر
آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۳۱ خرداد) و آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی، راس ساعت ۸ صبح روز جمعه تاریخ (۱ تیرماه) آغاز می‌شود.
مبلغ ثبت‌نام یکصد هزار تومان است که صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد.‌ هر نوع پرداخت خارج از سامانه ثبت‌نام آزمون فاقد اعتبار بوده و مبلغ واریزی قابل استرداد نخواهد بود. مبلغ ثبت‌نام ثابت بوده و به جز این مبلغ دریافت هرگونه وجه با هر عنوانی ممنوع است.
با توجه به این‌که ثبت‌نام در آزمون‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود مسئولیت احراز شرایط ثبت‌نام و صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت‌نام تماماً بر عهده داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب، لغو و از ثبت‌نام و ادامه تحصیل او در مدارس مزبور ممانعت خواهد شد.
حوزه امتحانی داوطلبان آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم براساس منطقه آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آنان تعیین خواهد شد. امکان تغییر حوزه امتحانی صرفاً در زمان ثبت‌نام برای داوطلبان وجود دارد و قابل تغییر نخواهد بود.
دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ‌رو بودن در هر منطقه‌ای که اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین می‌کند مجاز به ثبت‌نام هستند.