۵۰ بنای تاریخی آذربایجان غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی شد

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ۵۰ بنای تاریخی سطح استان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

۵۰ بنای تاریخی آذربایجان غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ۵۰ بنای تاریخی سطح استان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.
مرتضی صفری در گفت و گو با مهر با بیان اینکه نوروز امسال ۵۰ بنای تاریخی از جمله میراث جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، پایگاه ملی بسطام چایپاره و پایگاه ملی حسنلو نقده و … میزبان مسافران نوروزی است، ادامه داد: تاکنون ۲۴ جلسه ستاد خدمات سفر در سطح استان و ۱۲ جلسه مربوط به کمیته‌های ذیل این ستاد برگزار شده است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در نوروز ۱۴۰۳ است، ادامه داد: ۱۷ نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزی در سطح استان برپا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد:همچنین در این ایام راهنمایان گردشگری در ۳۷ مکان مستقر شده و نیز ۲۰ عنوان برنامه نوروزگاه در مکان‌های تاریخی و گردشگری شاخص سطح استان اجرا می‌شود.
صفری گفت: در راستای آماده‌سازی برای ثبت جهانی مساجد استان نیاز است با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سازمان صداوسیما مرکز استان مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مسجد جامع ارومیه برپا شود.
وی اظهار کرد: از ۲۰ اسفند تردد پیله‌وران از مرزهای استان مدیریت خواهد شد تا از ازدحام و بی‌نظمی در پایانه‌های مرزی جلوگیری شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد:با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در سطح استان سعی می‌شود شرایط لازم برای استفاده از سرویس بهداشتی مساجد و بقاع متبرکه توسط مسافران نوروزی فراهم شود.
صفری گفت:ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پمب بنزین‌ها نیز با همکاری شرکت توزیع نفت منطقه ارومیه و میاندوآب برای نوروز ۱۴۰۳ آغاز شده است.
صفری خاطرنشان کرد:ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی نیز با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا در کنار پلیس‌راه رشکان با هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان نمازخانه اختصاصی بانوان و آقایان و سرویس بهداشتی راه‌اندازی شده است.