۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد گیوی تأمین شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:برای تکمیل سد گیوی ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد گیوی تأمین شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:برای تکمیل سد گیوی ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:به منظور تسریع در انجام کار، عملیات حفاری تونل دوم از ۲ مسیر ورودی و خروجی اجرا می‌شود که تاکنون ۲۰۵ متر پیشروی داشته و مابقی هم به زودی به اتمام خواهد رسید.
او با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای جدید و راهکارهای علمی در تکمیل نواقص سد و شبکه گیوی گفت:با رفع نواقص موجود و تکمیل طرح شاهد رونق تولید و اشتغال و همچنین تامین آب کشاورزی به میزان سه هزار هکتار در شهرستان کوثر خواهیم بود.
حیدری همچنین از اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب استان خبر داد و گفت:از پارسال تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب این استان مصوب شده که از این میزان  ۱۱ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.
به گفته او، اعتبارات عمرانی بخش آب استان در سال‌های اخیر افزایش یافته و بیش از ۶۵ درصد آنها هم صرف اجرای طرح‌های عمرانی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه پایاب سد سبلان مشگین‌شهر قابلیت آبیاری  ۱۵ هزار هکتار اراضی این شهرستان را دارد ، افزود:به دلیل کاهش حجم ذخیره آب سد سبلان، در سال زراعی گذشته تنها پنج هزار هکتار از این اراضی زیرکشت آبی رفت.او اظهار کرد: در حال حاضر با تامین اعتبار از محل فاینانس داخلی، عملیات اجرایی مرحله اول این طرح در حال اجرا بوده و برای تداوم عملیات اجرایی طرح، اعتبار مورد نیاز تامین می‌شود.
حیدری گفت:تکمیل مرحله اول طرح شبکه آبیاری سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون، به‌عنوان سرمایه‌گذار طرح مذکور با تامین اعتبار لازم در اولویت قرار گرفته است.
او با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در کنار پاسخگویی به موقع، درست و قانونی به درخواست‌های مردمی در اولویت اقدامات و برنامه های بخش آب استان در سال جدید خواهد بود، افزود: موفقیت یک مجموعه در رشد و تولید ایده‌ها و ایجاد محیط سالم منوط به ورود فناورانه برای حل مشکلات است و باید دید وسیعی نسبت به رفع موانع بخش آب داشته باشیم.