بازدید رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری از وزارت نفت

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری ضمن بازدید از وزارت نفت با حضور در شورای معاونان وزیر نفت در جریان امور مربوط به این وزارتخانه قرار گرفت.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری ضمن بازدید از وزارت نفت با حضور در شورای معاونان وزیر نفت در جریان امور مربوط به این وزارتخانه قرار گرفت.
به گزارش شانا، حسن درویشیان با حضور در وزارت نفت و شرکت در نشست شورای معاونان با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، در جریان تازه‌ترین برنامه‌ها، تصمیم‌گیری‌های جاری و مباحث کلان این وزارتخانه در زمینه‌های مختلف صنعت نفت، همچنین دستاوردهای وزارت نفت در دولت سیزدهم قرار گرفت.
وزیر نفت، معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه طی این نشست درباره تازه‌ترین تحولات رو به رشد در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و طرح‌های اجرا شده و توسعه‌ای همسو با مصوبه‌های هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های کلان نظام، گزارش‌هایی ارائه کردند.
درویشیان همچنین در جریان اقدام‌ها و برنامه‌های وزارت نفت برای شناسایی گلوگاه‌های فساد و راهکارهای رفع آنها قرار گرفت.
در این نشست همچنین بر اهمیت توجه به منابع انسانی توانمند به‌عنوان موتور محرکه صنعت نفت تأکید شد.
اجرا و التزام به شفافیت در بخش‌های مختلف صنعت نفت، با هدف مقابله با فساد از محورهای اصلی گفت‌وگوها در این نشست بود.
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری با ابراز خرسندی از عزم ویژه وزیر نفت و مجموعه مدیران ارشد بخش‌های مختلف این وزارتخانه در زمینه افزایش شفافیت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ریشه‌کنی فساد در دستگاه‌های اجرایی، بر ضرروت پیگیری دستورها و خواسته‌های رئیس‌جمهوری در مسیر واگذاری و اجرای پروژه‌های کلان صنعت نفت تأکید کرد.
وی همچنین برخی شاخص‌های عمومی تدوین‌شده از سوی دولت برای پیشگیری از فساد و افزایش شفافیت و سلامت اداری، همچنین شاخص‌های مختص صنعت نفت در این حوزه را بر شمرد و عزم جدی برای اجرایی شدن حداکثری آنها را حائز اهمیت برشمرد.