خبر

۰

 

قائم مقام وزیرعلوم:
بازگشایی مجدد مراکز آموزشی با رعایت همه تدابیر، تدریجی خواهد بود
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: بازگشایی مجدد مراکز علمی و آموزشی با رعایت همه تدابیر به‌تدریج صورت می‌پذیرد، گام نخست آن با حضور دانشجویان دکتری عملی خواهد شد.
به گزارش وزارت علوم، حسین سالار آملی، در سومین نشست مجازی کمیته ویژه وزرای آموزشی عضو یونسکو، وضعیت کنترل ویروس کرونا در ایران را نسبتاً مناسب عنوان کرد و گفت: بازگشایی مجدد مراکز علمی و آموزشی با رعایت همه تدابیر به‌تدریج صورت می‌پذیرد.
سالار آملی در این نشست مجازی که به‌طور هم‌زمان در سطح وزرا و معاونان وزرای آموزش و علوم کشورهای مختلف جهان برگزار شد، لزوم توجه به سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان و دانشجویان کشور و پرهیز از هرگونه اقدام شتابزده در بازگشایی مراکز علمی و آموزشی کشور، رعایت آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مدیریت بحران کشور ضمن رعایت پروتکل‌های بین‌المللی و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان و تعامل با اعضای خانواده آنها را سه پیش شرط لازمه بازگشایی مجدد مراکز علمی و آموزشی دانست.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل به سه اصل تساوی و تناسب و جامع بودن در آموزش اشاره کرد و بازگشایی مدارس را در شهریورماه سال‌جاری ممکن دانست.وی بازگشایی دانشگاه‌ها را روندی گام به گام عنوان کرد که گام نخست آن با حضور دانشجویان دکتری عملی خواهد شد.

با امضای یک تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد؛
پذیرش دانشجو در رشته‌های تخصصی هنر بدون کنکور
موسسه آموزش عالی هنر شیراز جهت بالا بردن کیفیت آموزشی و استفاده از هیئت علمی ساکن در تهران و تجهیزات پیشرفته سینمایی برای واحدهای عملی و نظری تخصصی رشته‌های کارگردانی تلویزیون، عکاسی، تلویزیون و هنرهای دیجیتال و ادبیات نمایشی با مرکز آموزشی پرتو هنر تهران که از نظر آموزش، فضا، امکانات و وسایل تخصصی سینمایی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هنری تجارب ارزشمندی دارد، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
به گزارش ایسنا، به موجب این تفاهم‌نامه دانشجوهای رشته‌های نام‌برده که واحدهای تخصصی خود را در شیراز اخذ کرده‌اند، می‌توانند به صورت مهمان در کلاس‌های تخصصی، عملی و نظری مرکز آموزشی پرتو هنر تهران ثبت‌نام و در امتحانات پایان‌ترم شرکت کنند.
به موجب بند دیگر این تفاهم‌نامه دانشجویان و کلیه ثبت‌نام‌کنندگان کلاس‌های تخصصی سینمایی مرکز آموزشی پرتو هنر تهران در صورتی که برابر ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور در موسسه آموزش عالی هنر شیراز پذیرفته شوند، می‌توانند ادامه واحدهای هریک از رشته‌های فوق‌ را در موسسه آموزش عالی هنر شیراز بگذرانند و مدرک کارشناسی دریافت کنند.تمام واحدهای نظری و عملی گذرانده شده در مرکز پرتو هنر تهران مورد تایید موسسه آموزش عالی هنر شیراز و محل تشکیل کلیه واحدها به جز واحدهای عمومی در مرکز پرتو هنر تهران خواهد بود.
داوطلبین و دانشجویان فعلی مرکز آموزشی پرتو هنر تهران می‌توانند برای اطلاع از رشته‌ها و ظرفیت پذیرش به سایت سازمان سنجش (www.sanjesh.org)  مراجعه کنند و مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته را انجام دهند.داوطلبین برای اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش می‌توانند به پایگاه اینترنتی موسسه آموزش عالی هنر شیراز به نشانی
 www.honarshiraz.ac.ir مراجعه کنند.

با صدور بخشنامه ای؛
دانشگاه ها ملزم به افزایش ظرفیت‌های خوابگاهی شدند
رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از روسای دانشگاه ها خواست با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه های دانشجویی، حداکثر بهره برداری از ظرفیت قانونی بودجه ۹۹ برای ساخت خوابگاه را داشته باشند.
به گزارش مهر، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد: دانشگاه‌ها براساس بخشنامه
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره ظرفیت ایجاد شده در بند الف تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مبنی بر اعطای مجوز دریافت تسهیلات بانکی توسط دانشگاه‌ها برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود، ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های متاهلی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در این بخشنامه تاکید کرد: با توجه به مأموریت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبنی بر پرداخت بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات دریافتی ناظر بر توسعه ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، ضرورت دارد با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، تمام دانشگاه‌ها حداکثر بهره برداری را از ظرفیت قانونی یاد شده به عمل آورند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم یادآورشد: در صورتی که دانشگاهی متقاضی استفاده از تسهیلات یاد شده باشد، ضمن جلب موافقت بانک عامل مورد نظر دانشگاه نسبت به تکمیل طرح توجیهی فنی و اقتصادی، مدارک و مستندات مربوطه اعم از تاییدیه دبیر منطقه در خصوص کمبودهای ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، مصوبه هیأت امناء، مصوبه هیأت رئیسه، و یا عناوین مشابه را برای طرح، بررسی و تعیین اولویت پرداخت تسهیلات به این صندوق ارسال کند.

از امروز ۱۳ اریبهشت ماه؛
دانشجویان دکتری برای حضور در دانشگاه

 علم و صنعت در سامانه گلستان ثبت‌نام کنند
دانشجویان دوره دکترا ورودی‌های ۹۵ و ما قبل که پیشنهاد رساله آن‌ها به تصویب رسیده است برای حضور در دانشگاه علم و صنعت در سامانه گلستان ثبت‌نام کنند.
به گزارش دانشجو، طبق اعلام دانشگاه علم و صنعت، دانشجویان دوره دکترا ورودی‌های ۹۵ و ما قبل که پیشنهاد رساله آن‌ها به تصویب رسیده است و برای پیشبرد رساله خود در شرایط فعلی (شیوع بیماری کرونا) نیاز به استفاده از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی در داخل دانشگاه را دارند لازم است از امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه 99 با مراجعه به پیشخوان سایت گلستان در بخش درخواست حضور در دانشگاه، فرم مربوطه را تکمیل کنند.
دانشگاه در حال برنامه ریزی است تا از تاریخ ۲۰ اردیبهشت امکان حضور دانشجویان در دانشگاه را فراهم کند.بدیهی است پس از بررسی درخواست‌ها، در صورت دارا بودن شرایط حضور و تامین امکانات مورد نیاز به تدریج نسبت به حضور و فعالیت پژوهشی ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.